Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Bränna 4800 Mb DVD fil

Bränna 4800 Mb DVD fil

Hej go vänner!

Återigen vänder jag mig till er expertis.
saken är den att....

jag har X-antal filer av XX-serien, som tillsammans blir cirka 4,75 Gb stort.

Nu hade det ju varit optimalt att bränna hela säsongen på samma skiva..... så jag bara undrar..... hur gör jag? ett listigt program som jag "tar bort" eftertexter...typ..... det räcker kanske för att komma inom ramen för en DVD skiva.

Eller finns det ett annat bra tips? Jag inser att jag blottar min enorma okunskap, men... som jag ser det har jag bara massor med förbättringspotential!

/Zap

P.S. .. om ni inte redan vet det,, kan jag meddela att "The Wire" är en otroligt bra serie...... bara helt apropå alltså ...
Antal svar på detta inlägg: 8
Vet inte men det här kanske kan hjälpa dig..
http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=10&cat=1
I vilket format är dina filer?
Det verkar som att det inte är dvd-filer utan ex avi eller divx.

I så fall kan du ju använda DVD flink för att konvertera filerna till DVD format och jag tror (har bara provat programmet en gång ännu) att programmet komprimerar filerna till 4.3 gb.
Det finns naturligtvis olika inställningar beroende på hur stor cd eller dvd skiva du har.
DVD flink är ett gratisprogram för att konvertera en massa olika format
I Nero har jag skapat en egen dvd genom att lägga till avsnitt 1, 2, 3 och så vidare, när programmet känner av att skivan inte räcker till så frågar det om filerna ska komprimeras för att få plats.

Kan vara värt att prova.
Annons
Dvd shrink kanske?

Det är gratis
Hmmm.. kanske jag uttryckte mig lite oklart....

Alltså.... jag har ett gäng avi-filer, som jag då vill bränna ner på skiva.
En DVD-skiva är ju 4,7 Gb, och mina filer blir lite mer än så.
Inte så mycket mer, men retfullt ändå ju.

Tanken var att man kunde klippa bort lite eftertexter på några avsnitt... antagligen hade det räckt.

Men hur gör man det?

/Zap
Gomidda, Zap...
Du kan ju lägga filmerna på en dual-layer DVD, borde inte vara konstigare än så. Där har Du ju ca 8,5 Gb att spela på.

//Breeze
Är din fråga hur du får det att få plats (se mitt svar ovan)? eller hur man tar bort en bit av filmen?
Sven.... det med Nero lät som en bra ide. ..visste inte ens att den funktionen fanns.
Ska definitivt testa det ikväll!

Breeze... det enkla är svårast att komma på!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem