Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Slut på telefonterror???

Slut på telefonterror???

Efter 2 mail. 8 telefonsamtal med 7 hänvisningar kom jag ÄNTLIGEN fram till en person som upplyste mej om vem som stod bakom alla våra "tysta telefonsamtal" från samma nummer. Han LOVADE att plocka bort vårt telefonnummer.
Hoppas det fungerar
Antal svar på detta inlägg: 4
svejan!

Det gör det inte. Det kan jag LOVA dig.

Jag har en lösning som verkar fungera. Det heter NIX.

Nackdelen är väl att det blir för tyst. Ha,ha!!

www.nix.nu/
har man ett telefonabonnemang hos XXXXXXX så har dom "rätt" att ringa tots att jag har NIX telefon.
Alla företag som du är kund hos på ett eller annat sätt har rätt att ringa dig vare sig du är med i NIX spärregister eller ej. Detsamma gäller för marknadsundersökningar och politisk information.

Men, jag har märkt att många företag som jag är kund hos har slutat ringa till mig, även fast att dom inte behöver följa NIX regler. Det är glädjande att dom visar hänsyn och respekt även fast att dom inte behöver.

Jag har bara fått två samtal sedan jag gick med hos dom för drygt ett år sedan. Det ena från SIFO, och det andra från TV4 som undrade lite om vilka program och serier jag följde på deras kanal.
Annons
Jag blev totalt teleterroriserad av ett företag som heter XLNT Marketing här i Linköping. Det var dom som fick mig att gå med i NIX spärregister. Jag blev uppringd säkert 5-10 gånger om dagen, och varenda samtal var ett "tyst samtal".

I dagarna så hörde jag att dom gått i konkurs, att dom ansvariga har plundrat företaget och nu sitter häktade för det. Det var fan i mig en njutning att höra. Rättvisan har sin ljuva gång.. :P

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem