Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hobbyföretag

Hobbyföretag

någon som vet hur mycket omsättning ett hobby företag får ha innan det ska klassas som ett riktigt ???
Antal svar på detta inlägg: 6
Svar till molester.
Om du får överskott på din hobbyverksamhet ska du betala skatt för det. Hobbyn kan till exempel vara hemslöjd, biodling, trädgårdsodling, djuruppfödning, jakt, fiske, hästsport eller kulturell verksamhet.
Vad menas då med hobby? Två saker är utmärkande:
1. Hobby är något du själv utövar på din fritid.
2. Hobbyn är inte din huvudsakliga försörjning.
Du deklarerar överskott av hobbyverksamhet i din inkomstdeklaration.
Läs mer om detta på Skatteverkets hemsida.
Ladda ner SKV 344 utgåva 7
Ger din hobby inkomster?
Hobbyverksamhet
ok men vad som är hobby är upptill mig ?? om jag vill hålla i kurser så går det bra ????
Svar till molester.
Det är upp till dej om du vill hålla kurser som kulturell verksamhet. Tänk bara på skatten, den kan bli hög mycket hög. Tänk på skatten.
Lycka till
Annons
bättre att regga någon typ av företag då ?? och i så fall vilken typ av företag om man ska hålla en omsättning på ca 1000:- i veckan varav ca 1/3 är utgifter
Svar till molester.
Mitt tips är inte allrådande!! Registrera ett företag. Planera din verksamhet gör en affärsplan. Du har en idé som du tror på och du vill starta ett företag. Börja med att ställa frågor till dig själv. Varför vill du starta eget företag och vad vill du uppnå? Vilka är dina goda egenskaper och hur kan du kompensera dig för dina mindre goda? Hur kommer ditt företagande att påverka dej och din familj. Gå in på Skatteverkets hemsida och sök på dina frågor. Där finner du alla svar.
ok tack mahl

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem