Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Lämpligt musikinstrument?????

Lämpligt musikinstrument?????

Jag har ett barnbarn i Linköpingstrakten som har börjat spela piano. Hemma hos pappa finns ett keyboard(?), elektroniskt. Hos modern ingenting men hon har funderat på ett piano.
Jag har funderat på att sponsra ett elektroniskt instrument, beg från Blocket, prislapp max 3000 kr.
Egentligen kanske det vore bäst med ett likadant som hemma hos pappan men vad jag förstår så är det av enklare typ.
Vad vore lämpligt? Casio wk-1200? Casio CTK-591? Casio CTK-651?
Casio WK-1800 ? Casio CTK 496? Casio Keyboard WK 3800?Casio wk-3000

Räknar att det finns en hel del musikkunnigt på IS
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Nu har jag pratat med min dotter och hon tycker att det är för avancerat instrument. Matilda kanske blir less ganska fort. Ja vad vet man.
Dottern kanske har rätt i att det bli för komplicerat med alla inställningsmöjligheter.
Jag har nu börjat att leta efter Casiomodeller.
Andreas eller någon annan - har du/ni något förslag då?
Birger: Att köpa en av Casios modeller innebär ju inte att du kommer ifrån inställningsmöjligheterna. Jag tycker det bästa vore att gå in till någon musikaffär och tala om vilka krav du har och be personalen demonstrera vad maskinerna kan och hur de låter. Bor du i Göteborgstrakten så har de enormt kunnig personal på Andreassons musik och på Musikbörsen.

Någon modell i WK-serien skulle jag spontant säga eftersom de verkar ha fler tangenter än CTK-serien. (6 oktaver istället för 5)

Men som sagt. Mitt råd är att kolla på dom "live"

Lycka till!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem