Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Nyheterna på IS

Nyheterna på IS

Hej Är det fler än jag som sett förändringen på IS-nyheter
längst upp på första sidan.
Jag tycker det ser bra ut Daniel
vad tycker ni andra.
Antal svar på detta inlägg: 6
Sidan blir bara bättre och bättre...
Tack för ditt jobb du lägger ner på sidan, Daniel!
Nyheterna på startsidan mycket bättre nu.
En mycket användbar startsida f.ö.

Mycket bra med det nya upplägget.Har Daniel bytt från DN
tii Svd?
Annons
Ja det stämmer, jag har gjort om nyheterna på första sidan genom att dela in nyheterna i fyra kategorier: inrikes, utrikes, ekonomi och sport. Detta gjorde jag med rss-feedsen från Svd vilket jag tycker har bättre innehåll och läsbarhet.
är det inte lite ensidigt med att ha bara från Svd även om det kanske har bättre upplägg? Har det kanske med sponsring att göra? Det som vore intressant att ha är nyheter från flera källor. Tycker fler som jag?
Anledningen varför jag inte vill presentera nyheter från flera källor samtidigt är risken för att det snabbt kan bli för mycket nyheter, överlappande nyheter och istället bara blir rörigt. Om man vill ha nyheter från flera nyhetskällor samtidigt rekommenderar jag www.news.nu. Denna kan du lägga in som din favoritlänk så når du den snabbt.

Jag vill att InternetStart ska vara enkel med de mest användbara funktionerna tillgängligt snabbt utan att göra det för rörigt. Vill man sedan ha mer information inom ett specifikt område länkar jag vidare till de bästa sidorna inom det.

Svd har på senaste år satsat mycket på att utveckla deras internettjänst vilket jag tycker de har lyckats bra med. Utöver det är den tekniskakompatibiliteten också viktigt där de erbjuder kategoriindelade RSS-feeds som är den tekniska funktionen som internetstart använder.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem