Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

söker program

söker program

Tjena, söker ett program med färdiga kolumner eller likn. för telefonlistor och andra grejer som jag vill spara snyggt uppställda i rader.
Hittills använder jag "anteckningar" för att göra egna fält att skriva i men det tar ett tag att göra en sån och sen vet jag inte om det blir särskilt snyggt heller.

/Benny.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Benny , i MSoffice program kan man använda word med tabeller eller exel.
eller open source programet
Open Office
http://www.openoffice.org
Nu har jag installerat Open Office 1,1 så nu har jag fullt upp med att lära mej det också, men det ser ut att finnas många sätt att arbeta med programmet så det blir lärorikt.
Tack för hjälpen "Göcke".
Hej Benny
Har just testat ett annat som heter ability
som har en egen databasmotor mm
http://www.ability.com/

Själv så kör jag OpenOffice eftersom den går att köra på flera plattformar ( OS ) och att jag gillar att stödja open source och gpl programvara

Lycka till Benny
mvh // göcke
Annons
Har du inte Excel?
Om du vill kan jag göra ett excelark till dig, dvs om du har excel. Annars får du väl ladda ner Open Office från nån skiva som brukar följa med datortidningar.
=) Är det nödvändigt att ha excel.
Jo jag har M$-s produkter, men det finns faktiskt andra bra produkter också.
Och excel var inte det första programet som bygger på ett kalkylark.
Så att stödja den fria verksamheten gör att det kan komma nyheter i framtiden. Är grejorna för bra köper ju M$ upp dem.
Tänk på att M$ också har varit ett garrage/källar-gäng.
så för att ge nya unga förmågorna hopp. så måsste man trygga tillväxten.
Tänk er vad trist det skulle vara om det stog M$ på allt.
det skulle bli som om att alla bilar bara var Ford eller GM
//göcke
Du Göcke...du har ju också Open Office och kan behärska det förmodar jag, kan du hålla några kvällskurser för det var helsike vad knappar och grejer det var överallt, har ju inte använt sånt här program förut så det är väl bara att kämpa på så svetten lackar, hej va' de' går.

// skam den som ger sej.
Hej Benny, kämpa på inget är omöjligt om bara viljan finns.
Har du den blå iconen i startfältet? längst ned till höger nere vid klockan, om du höger klickar på den så kan du starta de olika delarna som finns i paketet.
startar du tabeldokument så startar du motsvarigheten till excel.
Textdokument är motsvarigheten till Word
Presentation " Publicher
Teckning " ett mellanting mellan paint och powerpoint
och under hjälp så finns det flera hjälpmedel på hur man skall göra. jag vet inte om du har laddat hem den svenska verssionen eller den engelska.
Ikonen är inte framme där nere men har sett den tidigare,jag har den svenska versionen.
Okey , det var snabbstarten jag menade,
den gör så att de olika delarna startar snabbare, men är inte nödvändigt att den är i gång.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem