Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Faktum

Faktum

Hemlösa står och säljer en tidning när jag skall köpa mjölk.

Vad tycker ni om detta. Jag blir faktiskt illa berörd. Kan det vara
människovärdigt att stå där utslagen och sälja denna tidskrift.

Vem har kommit på denna vansinniga ide`.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Med skotten på sveavägen,så kom sverige in i ny era. Dom hemlösa är i dag tusental... Arbetare står med plastpåsa på sina huvuden när man ska kritisera sin arbetsgivare . Är du obekväm ,spark i baken. Jo sverige har förändras på gott och på ont.
Nej..det är inte bra eller människovärdigt att vi har hemlösa i Sverige eller andra länder men orsakerna kan vara många.

Det går att göra nånting åt men det kommer att ta tid och en del hemlösa måste ha hjälp med mycket annat än boendet.

Visste du om att det finns fd. miljonärer och egna företagare som har haft ett bra och rikt liv som är hemlösa?

ubuntu33!

Om man varit miljonär eller vanlig arbetare,så borde det vara en mänsklig rättighet att ha både bostad och arbete.

Det är för sorgligt. Det värsta av allt att det har en tendens att bara fortsätta att öka.
Annons
Sverige är det näst stabilaste landet i värden när det gäller ekonomi och säkerhet. Bara vatikarnen är säkrare .

Borde då inte alla människor har en bostad och ett arbete att gå till??

Borde då inte människor kunna gå säkert på våra gator hem??

Det sker ju mord varje dag,mord på BARN,Otroligt!!
Det konstiga är ju att man har laglig rätt till bostad.

Dessutom sk. existensminimum. Hyran betald+ ca: 4-5000:-/mån.

Men dom blir så störande för andra hyresgäster. Så det går inte.

Härbärgena kräver att dom är drogfria om dom behöver en säng. Det är nog lättare sagt än gjort när man är helt neddekad.

Men hur som helst. Att stå och visa upp sig för alla och sälja en tidning. Var ligger vitsen. Tjäna ihop till en villa på Lidingö kanske.

Jag måste säga att jag skäms på deras vägnar. Vågar inte se dom i ögonen
Tycker det är så genant så jag mår inte bra av att se detta elände!

Tänk om Ingvar Kamprad stod utanför ICA och sålde gamla IKEA kataloger.

leiake!

Ingvar Kamprad är ju SMÅLÄNNING. Jag ser inga i Alvesta som står och säljer denna tidning som du nämde????
Det finns inga hemlösa i Alvesta.

Låter bra!!


Den säljs tydligen bara i Göteborg. Förlåt mig!!

http://www.tidskrift.nu/tidskrift.php?Id=669
Nä du,hemlösa finns nog över hela landet tyvärr!! Jag ska ge mig ut och leta ,så hitta jag nog hemlösa här oxå tyvärr!!

Det är för bedrövligt.
På 50-talet hade vi en del "al-lagare" som det hette,dom drack sina öl,sålde skorsnöre,och drack ännu mera öl. Dom var lite högljudda framåt em.

Men dom störde inte andra människor. Men i alla fall hade dom en bostad att gå till. Så är det inte i dag. Dom får söka skydd var dom vill och kan!!
Visst önskar man att det inte fanns några hemlösa, men det är till att förenkla och försköna, att säga att det alla, skulle ha ett hem och ett arbete. Många av våra hemlösa har varit med om så mycket i sina liv, vilket gör att de varken kan, orkar eller vill ha ett hem. För många av dem är det kanske det som gör att de orkar överleva överhuvudtaget. Så köp ni en tidning nästa gång, det kanske inte är så förnedrande för dem som man kan tro.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem