Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur faxar man?

Hur faxar man?

Jag behöver en utförlig beskrivning hur man faxar med datorn utan några kostsamma tjänster.
Jag har win xp home.

Har aldrig faxat via datan förr så jag är helt novis.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

http://wwwc.aftonbladet.se/it/0002/28/itskolan.html

Kolla detta
Glöm tidigare.

Så här står det på Microsoft hemsida: Om datorn har ett inbyggt faxmodem eller om du har ett externt faxmodem, behöver du dessutom ansluta datorn till telefonjacket. Du kan inte skicka eller ta emot fax via en digital telefonlinje. Om du vill skicka och ta emot faxmeddelanden med hjälp av en faxserver, måste datorn vara ansluten till nätverket, du måste veta faxserverns adress och du måste ha behörighet att använda den. Mer information finns i Konfigurera datorn för att skicka och ta emot fax.
Jag har en laptop med inbyggt modem som borde kunna användas enligt mig själv.
Om jag kopplar den till telefonjacket, går det att få till faxningen då?
Annons
du måste lägga till faxtjänsten under skrivare och fax
eller gå via
tillbehör/kommunikation/fax faxkonsolen
Jag konfigurerar faxen via kontrolpanelen och datorn ber mig vänta ett tag....sedan finns den i alla fall inte där!?
Går via tillbehör kommunikation fax. Där står det tom:(

Det måste vara något strul någonstans.
Har försökt förr också men samma resultat men tänkte att det ska gå om man ger sig *** på det?

Finns det fler förslag?
Jag blir glad för alla tips även de som kan vara lite tokiga eller skojiga
De lättar upp i allt krånglande.
testa med att konfigurera modemet, och testring via hyperterminal eller om du har något program som följer med modemet
Hur testringer jag via hyperterminal då?
Jag har ju konfigurerat modemet via kontrollpanelen fast det dyker inte upp .
Det finns bara skrivaren där.
patrikke , en fråga bara vilket modem har du i datorn, är det en bärbar dator eller stationär.
finns modemet under telefoner och modem eller under kontrollpanelen
som modemenhet. finns det något namn/modell på modemet.

det finns oftast i anslutning till hårdvaran bra instruktioner hur de skall installeras och konfigureras. och till dem finns ofta även programvara
som du bör ha installerat.
Om jag går in på enhetshanteraren och kollar på modemet så heter det:AC97Data Fax Softmodem with smart CP.

När jag försöker öppna telefoner och modem på kontrollpanelen så vill datorn att jag ska ange var jag befinner mig nu.
Jag ska välja land och riktnummer mm. men det går inte att välja land.
Det är en sådan meny som ramlar ner när man trycker på den och det går inte att skriva i den och den är helt blank.

Samma meny som direktlänkarna på första sidan har här på IS.
[ http://support.microsoft.com/kb/306550/sv ]

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem