Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Flyga till England

Flyga till England

Här är en rolig grej. Ni som undrar när ni sitter i en flygplansstol och undrar när vi skall störta. He,he!!

Min ex.fru är på väg till London/stansted från Göteborg City Airport för att hälsa på vår dotter. Jag har följt henne på vägen.

Ryanair är makalöst punktliga på denna sträcka. Min eloge.

Nu är hon uppe på 20000 ft.= 6000 meter. Fart 300 kts= 540km/tim. Tid:16.00 i dag.

Jag har ljudupptagning från kontrolltornet. Men det kostar pengar. Inget att
ha. Denna engelska. Ha,ha!!

Men detta är gratis. Glöm inte högtalarna.

www.youtube.com/watch?v=4C_i2AQWOtY

www.flygradar.nu

O
m ni är flygrädda så behöver ni inte vara det. Jag är nästan pilot. Men jag är rädd ändå. Men ni skall veta att dom har full kontroll.
Antal svar på detta inlägg: 2
Hörde ni på flygtornet och piloten. Det är engelska på hög nivå. Man fattar knappt något. Ofattbart.

Undra på att det händer olyckor. Här behövs en perfekt engelska. Sanna min ord.
Ja jag är förvånad att man kan kalla Stansted för London? Det skulle ju vara att kalla Göteborg för nästan Lidköping eller något sådant. Hur i hela världen kan man kalla Västerås för Stockholm är inte heller begripligt för mig.
Men det var ju inte det vi skulle skriva om utan vad säger dom i planet. Jag tror det är galematias dom kör med fikonspråk bara för att dom skall ha höga löner. Sedan när det blir knepig då går ju planen i backen iallafall.
De flesta olyckorna beror ju på att piloterna inte litar på instrument eller dator!



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem