Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Släcka ner?

Släcka ner?

Ska ni släcka ner kl. 20.00?

Jag släcker väl alla lampor men tv:n vill jag gärna se på..

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Är det någon på IS ni är ju så kloka som vet vad ett flygplan släpper ut vid en flygning till New YORK och hur många lampor vi ska släcka för att det ska motsvara flygningen" Tänk efter är det inte någon som driver med er"
Vad ska man säga om klimathot m.m
Här säger Greenpeace att man inte ska äta torsk, och så har personen ifråga kläder och skor som är tillverkade av barn arbetare. Och så ska vi köpa ekollogiskt som är odlat intill en motorväg, men hur fan ska vi kunna kontrollera detta. Vad gör vi????????????????
Hmm..

Jag skulle aldrig startat denna tråden..(den kommer troligen spåra ur totalt)

Annons
Ja det är bättre att ta ett flyg till Thailand än att sitta i mörker
En del säger slaktar korna!! Riktiga miljöbovar!!!??? Men var ska vi dricka??? Och vad ska vi äta??? Jag undra om dom vet vad dom snacka om??


Man borde nog konstruera någon slags " avgasrenare " (katalysator) som går att montera på kor , getter, pruttande djur och även på människor som då och då släpper en fjärt.

Det vore en lämplig uppgift för "grönsaksätarna " på Greenpeace.
Och de ska givetvis inte åka med flyg om de ska till USA eller Thailand.
De ska åka segelfartyg eller roddbåt som vikingarna gjorde. . Då kan de ju också bli helgon-förklarade. . Inte bara betraktas som " snacke-babblare ".
för ordet.
Om all på jordklotet pruttar i morgon så smälter all is i övermorgon..

Jag hade en riktig fest igår, och allt bara slocknade....

Näe, jag tror att det är lite sent påtänkt om de tror att ett par lampor kan rädda världen, annrs vore det lite väl enkelt...
Inte är det för sent tänkt. Tänk om alla tänkte så och bara "sket" i att tänka påmiljön. Då kan det ju aldrig bli bättre, eller?
Det var inte så jag tänkte... Men ändock försent, om isarna redan börjat smälta, havsnivåerna ligger oroligt högt, vi har översvämmningar titt som tätt då är det nog försent.

Ingen brydde sig på 70-80 talet, antal bilar per familj ökade från 1 till kanske 2-3 st. Kolla bara hur många som åker in till Stockholm med bil för att jobba. Och det sitter 1 person i varje bil och utav 100 bilar så ska säkerligen 30% till samma ställe. Varför inte samåka?

Och jag har bott i Norrtälje så jag vet att det går 2 bussar in till Stockholms city var 20 minut mellan 0500 - 1000 sedan går det 1 varje halvtimma, så pendlingen fungerar utmärkt.

Så jag tror inte att ett par släckta lampor 1gång om året räcker, de flesta har nog någon lampa tänd var dag 365 dagar om året i Hela världen. Och alla gatubelysning som tänds så fort det börjar "mörkna" om det så är regn på väg.

Vi måste tänka på följande sak:

VÅRA BARN SKA INTE ÄRVA JORDEN, DE SKA FÖRA DEN VIDARE!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem