Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Är ni deprimerad

Är ni deprimerad

Svarar ni JA!!

Då är jag inte ensam. Känner mig genast bättre.

Jag googlade på detta elände. "Vårdepression".

Är ni väldigt nere så skall ni kontakta läkare. Det är tur man har Google. Det hade jag inte kunnat "lista ut" själv.

Min husläkare är nog väldigt "uppåt". Han är nyligen opererad för både tarmcancer och prostatacancer. När detta var klart fick han tumör på sin lever. Då fick dom "sno" en bit av den.

Om jag går till honom och säger att jag är lite "ledsen". Kan du hjälpa mig.
Då skulle han väl dö av skratt.

Jag har testat mig på" nätet". Lätt deprimerad på gränsen till medelsvår.

Hur mår ni själva. Ni är lite tysta. Det verkar inte bra.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ja är väl inte tyst en minut!!

Jag har varit deppad under dela av min tid. Det är ingen höjdare,det tro jag att alla kan skriva under på.

Men det finns hjälp att få,tack och lov. Så nu är jag pigg värre. Men det är en svår tid!! Tro mig!
Thomas2!

Du är den enda på IS som är pigg! Trevligt!!

Alla har ju varit nere i skorna i sitt liv. Det ingår väl i födelseakten.
Om ni har födelsenummer som jag har 390231. Då finns ni inte. Så känner jag mig. He,he!!

Men jag är som katten. Kommer alltid ner med fötterna först.

Blir lika förvånad varje gång.

Idag har jag tjänat "fläsk" på mina aktier. Men det känns oväsentligt.
Jag blir glad på våren!

Då föds allt på nytt..nya blommor..nya flygfän...nya blad på träden..nytt gräs m.m!

Det gamla året har dött ut och något nytt vackert föds!

Annons
Jo nya blommor nya blad nytt gräs.Jag är allergisk.
Tacka vet jag vintern, om veden är klar.

Leiake: jajamensan, jag är deprimerad:(
Leiake - jag fårstår vad du menar med 370231 men ibland är jag lite petig. Det kallas Födelsetid. Födelsenummer är de 3 första siffrorna efter bindestrecket. Och sist kommer Kontrollsifffran (skapad efter 10-modulometoden).
Detta föranleder en historia ur levande livet.
Jag fick för kanske 30 år sedan en blankett från försäkringskassan. Där stod det att jag skulle ange Födelsenr. Jag skrev 855. Blanketten kom i retur och det var med rött inringat att jag skulle ange Födelsenr.
Jag var snäll med tanten så jag skrev då mitt Personnr men jag lade även till att de borde ändra blanketten om de vill ha in Personnr. Det hade kanske gått 15 år sedan Personnr införts så Fkassan borde ju ha hängt med. Efter detta så hälsade vederbörande inte på mig på stan. Jag hade tydligen trampat på en öm tå.

Men apropå våren!
Är nu Linghem och där är det grått, 9,7 grader. Krokusar, tussilagon m fl har slagit ut. En hel del fåglar kvittrade i går kväll.
Pratade nyss med Lappstockholm och där skiner solen och över 25 grader (i solväggen). Massor med snö kvar. Men en del fåglar har börja kvittra. Isen ligger kvar på älven och pimpelfiskarna är ute. Troligen för att få lite färg i ansiktet efter den långa vintern. Skulle de få en fisk så vore det väl en lyckträff. Men nu går det snabbt framåt så till sista april är nog snön borta i huvudsak. Maj brukar vara kanonfin för en del men jag håller till i skuggan. Jag brukar säga att jag tillhör "den vita rasen" (blir röd och skinnet flagnar om jag solar).
Leiake>>
Hej olycksbroder,hälsn.från 380301....
Men nu kommer ju våren,just varit uppe o kolonin o kollat,så nu börjar det
rycka i baguetten,förlåt hammaren,ska byta panel o.dyl(enl.order..)
Nej nu ser vi framåt o deppar ihop igen i November!!!
Birger!!

Du har rätt fast du har fel.

Om vi skall vara riktigt noga så heter 390231=Födelsedatum.

Födelsetid är när mamman klämmer fram sin lilla "bebis". När hela bebisen är ute så noteras klockslaget=tid.

Sedan tittar dom om det blir en pojke eller flicka. Det syns tydligen någonstans. He,he!! Pojke=ojämnt nr. Flicka= jämnt nr som 3:e siffra i personnumret.

Ett flickebarn som föds idag= 080402-4521. Hade det varit en pojke så hade det blivit 080402-4531.

Angående depression så är du tydligen inte drabbad. Du bara "surrar" om livets goda sidor.Ha,ha!! Gratulerar.
bln!

Kan du säga som bor i Hälsingborg.

Du kan ju åka färja varje dag. Ha,ha!!

Jag börjar i trädgården i slutet på veckan. Då brukar det släppa i min själ.
Det är något visst med blommor och blader.
Leiake - jag har rätt om födelsetid, du har fel. Jag kopierar från Skatteverkets hemsida.

"Personnumret infördes 1947 och då som ett system med födelsetid plus ett tresiffrigt födelsenummer. År 1967 gjordes en ändring som innebar att man införde en kontrollsiffra som fjärde siffra i personnumret.

Personnumret anger dels personens födelsetid och dels ett födelsenummer samt en kontrollsiffra. De enda uppgifter som kan utläsas ur ett personnummer är födelsetid och kön. Könet framgår av näst sista siffran i personnumret och är udda för män och jämn för kvinnor. "

Du har rätt om kön men de exempel du tar om flicka resp pojke blir fel vad gäller kontrollsiffran.
Om jag räknat rätt så ska flickan ha en 9a som kontrolssiffra och pojken en 7a.

Hur den räknas ut se inkopierat nedan:
"Här följer ett exempel på hur man kan räkna fram kontrollsiffran (enligt den s.k. modulus-10-metoden med vikterna 1 och 2):

1. Siffrorna i födelsetiden och födelsenumret multipliceras växelvis med 2 och 1.

6 4 0 8 2 3 – 3 2 3
2 1 2 1 2 1 2 1 2
12,4,0,8,4,3, 6,2,6

2. Lägg ihop siffrorna i produkterna. Obs! 12 räknas som 1+2
1+2+4+0+8+4+3+6+2+6=36

3. Entalssiffran (6) i siffersumman dras från talet 10. 10-6=4.

Restsiffran (4) blir kontrollsiffra vilket gör att personnumret i exemplet blir 640823-3234."

Apropå depression så känner jag inte av någon sådan och jag tror faktiskt det beror på LCHF. De där kolhydraterna m m insulinsvängningarna etc kanske även påverkar det psykiska läget. Jag mår faktiskt riktigt bra trots att 65-årsdagen närmar sig.
Till slut - det kom 10 cm snö inatt i Lappstockholm hörde jag av min sambo imorse. Tisdag ska jag vara tillbaka där. Hoppas att snödrivorna börjar smälta ner.
Hej! Har ni testat Rosenrot mot depressioner? Det är väldigt effektivt.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem