Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Morötter

Morötter

He,he!!

Har ni tänkt sätta morotsfrö i år. Glöm det. Dom är billigare att köpa färdiga. Visserligen är dom från Dominikanska Republiken. Men vem bryr sig. Jag skall inte prata med dom för jag kan inte Portugisiska.

Såg på TV att det är miljövänligare att köpa förnödenheter från utlandet än att köpa inhemskt. Snacka om virrigt. Det är ju värre än IS Forum.He,he!!

Någon vettig människa måste väl ha koll på detta med miljön.

Jag har gett upp. Det verkar sanlöst.

Kollade i min trädgård. Så länge den blå scillan kommer då är det inget fel på miljön. I alla fall inte i min trädgård. Längre orkar man väl inte tänka.

Antal svar på detta inlägg: 5
Du är inte den ende som har gett upp.
Ta bara Pappersåtervinningen!
Hur många har verkligen satt sig in i hur sortering ska ske?
Lätt är det inte.
Såg häromdan att Kollegieblock ska behandlas så här: Pärmarna till Kartongpåsen och resten inkl RINGSPIRALEN i Tidningar
Jag har löst det så att det jag inte är säker på hamnar i Soppåsen om det är brännbart. (1½ meters snödriva 5 m utanför dörren!)
Leiake.
Rett ska vara rett.
Om morötter pratar, så hade dom nog använt Spanska när dom kom från Dominikanska Republiken.
Vem fan bryr sig om miljön nu?
Jag och alla andra som lever nu är döda sen länge när miljöhotet är ett hot för mänskligheten.
Vi människor är bara bra på att skada varandra på olika sätt, i övrigt så fyller vi ingen funktion.

Vi fyller ingen funktion i universum. Jag antar att vi är jämförbara med dödliga virus. Vi skadar, men gör i övrigt ingen större nytta. Det bästa vore om den där kometen som är på väg väg, farligt nära jorden hamnar i kollisionskurs mot jorden. Då slipper vi alla bekymmer.
Annons
Fajjer:

Det är nog sant som du säger..

Skulle vi dra i nödbromsen nu så kraschar hela världens ekonomi med total katastrof som följd...

Men vi måste försöka se positivt på saker trots allt..hur illa det än blir..

Så länge det finns liv så finns det hopp!

Upp med hakan!
Ha,Ha

Al Gore åker jorden runt i eget flygplan, bry han sig om miljön?????? Inte det minsta tycks det.

Men han tjäna pengar......

Så jag äter nog mina egna odlade morötter!!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem