Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inget ie explorer

Inget ie explorer

På dotterns dator fungerar det inte med ie 7 nu men däremot går det att chatta på msn eller skicka e post, sonen o jag har fungerande ie. Brandväggen är ok (Panda) och övriga inställningar verkar vara ok och ska inte vara rörda. Hon kan alltså inte surfa men chatta går bra så det är väl någon inställnig med ie eller?
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Du får förklara lite mer:

Har ni gjort något med datorn i samband med att dessa problem började?

Har ni provat med att avinstaller IE7.

Startar IE7 inte alls överhuvudtaget, eller är det så att ni får till svar att sidan kan inte hittas
Jag har haft samma problem med min IE7. Efter mycket felsökande,utan resultat, gjorde jag en ominstallation från en skiva från en datortidning. Det fungerade en månad sedan var det dags för en ny ominstallation. Nu går allt som det skall igen. Ominstallationen är inga problem för den gamla versionen tas bort automatiskt innan den nya installeras,men det tar lite tid.
Går ju att ta hem en ny version från nätet också,men det förutsätter ju att man på något sätt skall krångla sig dit.
Svar
- Nej
- Nej, kommer inte ut för att hämta en ny. Skulle kunna vara idé kanske att installera en äldre version för att sen uppgradera om det hjälper.....
- Den startar men sidan kan inte hittas.

Ibland är ominstallation den enda lösningen och ibland är det någon liten justering som behövs, jag är ute efter vad som är fel och om man kan rätta till det. Man är ju nyfiken så man vet nästa gång...
Annons
Vilket OS gäller det????
Min dator protesterade när jag försökte nergradera till IE6 för att sedan uppgradera.
xp home
Du sa att sidan inte kan hittas, då skulle jag starta IE och gå in inställningarna
och se efter vad det står att det är för startsida.

du säger inget om ni har provat använda bokmärken och det står likadant då?

har ni provat skriva in en adress manuellt ?
IS är startsidan och aftonbladet eller någon annan fungerar inte helller.
Pöskans!
har du läst detta om IE7 ?

http://support.microsoft.com/kb/926431/sv
När jag skrev mitt sista inlägg så växlade jag över till IE7, och till min häpnad så fungerade inte den heller. Jag såg dock att högst upp låg en gul meddelanderad där det stod något om att säkerhetsinställningarna var ändrade och så frågan om jag ville återställa dem genom att klicka där.
När jag gjorde detta så funkade det igen. KOlla så att du inte har råkat ut för något sådant?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem