Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Semester i Thailand

Semester i Thailand

Hej på er .

Efter flera år utan semester så har vi bestämt oss för att bege oss iväg någonstans, Thailand lockar.

Jag har "googlat en del på Thailand och det verkar som om vädret är helt ok nu, men enligt en vän så ska det visst regna nåt förfärligt den här tiden på året. Vad ska man tro på?

Behöver man, och framför allt barnen ta några sprutor innan man reser?(uhhu brrr spruträdd)
Antal svar på detta inlägg: 10
Det är bra om man tar sprutan mot hepatit A och B, kommer inte ihåg vad den heter, men mellan 6 mån och ett år efter man tagit den så ska man ta en påfyllningsdos och då är man skyddad i 30 år sen, tror sprutan kostar runt 400 kr.

Det kommer väl kraftiga regnskurar men dom håller inte i sig längre än 1 halvtimme sen är det soligt och fint igen.
Jo men det låter ju härligt.

Inget vidare med sprutorna dock men det är nog bäst att ta dom ändå
Sprutan heter Twinrix.. Är det inte så att de har Monsunregn i Thailand? Vilket innebär att det kan regna bra mycket men bara vissa perioder..
Annons
Här är en perfekt sida att läsa på:

http://www.thailandsfakta.se/klimat.htm
Bravo

Perfekt att åka i början på maj då den blöta "årstiden" sätter in i slutet på maj.

Grymt varmt där nere nu, får se till att dricka mycket

Tack för hjälpen.
Den spruta vi brkar ta heter Gammagobelin,

den borde räcka. Den varar upp till 5-6 veckor.

Förra året kostade den 300:-
Men för vuxna, kan det i bästa fall räcka med en whiskey,

på morgonen, innan frukosten !!
Det sista där låter bra, jag tror jag kör på den
Detta med regnet kan skilja en del på olika platser.
Som du ser om du följer Bandits länk så regnar det mindre på Koh Samui vid den här årstiden än på Phuket, medan Phuket är torrare under vår vinter.
Vi har siktat in oss på Pattaya, det tror jag blir bra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem