Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Common Client Network Proxy Service

Common Client Network Proxy Service

Hej.
Ibland när jag surfar med datorn kommer ett meddelande om att "Common Client Network Proxy Service har stött på ett problem och måste avslutas".
Sen kan man inte använda internet längre och msn loggar ut.
Däremot funkar fortfarande IRC och nedladdningen med ABC fortsätter. Och då är det bara att starta om datorn.
Vad är det som är fel?
Kan ju tillägga att jag kör XP.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Har oxå haft lite trubbel.Troligen tillfälligt avbrott på linjen.

Jag måste dra ut elsladden,och starta om.

Har gått igenom datan,men det finns inga fel.

Vi får leva med detta.
Välj ett bättre program än norton som är så fullt av skit.
Din proxy är helt enkelt paj.
Vad är proxy och har det alltså med Norton att göra? Räcker det då med att starta om Norton?
Annons
Nej din proxy i norton är paj så du måste starta om datorn för att det ska gå att starta igen och du ska kunna surfa, fast jag hitta något sätt att göra så man inte behövde starta om, men det är mer värt att aldrig installera norton och skaffa sig ett program som inte strular så mycket...

Norton måste verkligen suga eftersom det är så många som har problem med det..
Men om det finns ett sätt som gör att man inte behöver starta om, kan du inte säga det?
Och vi har ett abonnemang på norton också, känns lite oekonomiska att byta sådär mitti. Men vad kan jag göra för att laga felet då, ska jag installera om norton eller vad?
Är inte detta en uppgraderingsfråga XP kontra Norton.
att Norton är tungt beror inte så mycket på själva Norton utan att M$ skall små ...... i alla lägen.
Norton har funnits i en mängd år och det har varit så alla år.
och alla företag som tvingas att göra en egen integration har
problem förr eller senare. och i det fallet så har nog Norton försökt att slå ihop alla sina packet. på både gott och ont.
Frågan är om Elias har uppgraderat XP till sp2 och felet kom där efter eller om du Elias hade problemet tidigare.
En annan grej som kan sätta pinnar i hjulet är om det har kommit in en massa skit i datorn som försöker att åsidosätta
de regler som är uppsatta.
Ett känt facktum är ju att om man installerar program så finns det ju en del som inte är så nogräknade och skriver över nyare DLL-er utan att förvarna.
// göcke
Jag har SP2, jag är inte säker, men som jag kommer ihåg var det inget problem innan uppgraderingen.
Vad skulle, det vara för skit som kommit in i datorn? Jag använder både Norton och Ad-aware, så dom borde väl hitta skiten isåfall?
Skulle vara väldigt bra om det här problemet löstes, för det är rätt jobbigt när man har alla program igång och alla internetsidor uppe, att behöva stänga allt och starta om skiten
Elias:
Avinstallera SP2 i "Lägg till ta bort program"
Starta sedan datorn via systemåterställning vid en tidpunkt före installationen av SP2.

/Netspell
Det enda svar jag funnit är att det är fel på proxyn i Norton så sluta använd den.
Om du inte vet vad den gör så har du nog endå ingen användning av den.
Och har heller inte hittat något om att det skulle ha med SP2 att göra utan det är ett Norton fel.
Stäng av brandväggen i norton så ska förhoppningsvis problemet vara borta sedan. Och när det är dags för ny licens köp något annat.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem