Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV

Hej,

Release för det här spelet idag då =) men spelet kommer släpps nu faktiskt bara till Playstation 3 och Xbox 360. Kommer det inte till PC?? När isf?

/Micke
Antal svar på detta inlägg: 6
Har följt detta under en tid och har aldrig sett att det skulle komma till PC, men de brukar ju släppa GTA serien till PC också efter ett tag.

Dock, ett spel som GTA tycker jag gör sig bäst på konsoll... har kört både GTA3, Vice City och San Andreas på både PS2 och PC... upplevde att det var klart mer spelvärde i att köra på konsollen.
... men det kanske bara är en smaksak, PC eller konsoll

Ett spel som COD hör däremot hemma på PC...
Snart kommer ju även Battlefield Bad Company och den kommer också bara till konsoll , hoppas innerligt att det även släpps till PC inom det snaraste.

//Breeze
http://s5.bitefight.se/c.php?uid=15795


TESTA!!! Ull like it! ^^
Nja... suga blod är inte riktigt vad som intresserar mig, men kanske man kan testa ändå.

Köpte GTA IV till XBOX360 igår, det var redan slutsålt till PS3:an... så om det är riktigt bra kanske man får skaffa det till den konsollen också lite senare.

//Breeze
Annons
Ok,
Jo det är så att jag inte äger någon konsoll utan alla spel för mig blir på PCn. Det nya gta har fått så mycket god kritik så man blir ju helt klart sugen på att spela det. För mig är det inte enbart våldet som lockar utan själva stadsmiljön med friheten till bilar m.m.

Den stora frågan är om datorn pallar trycket. Har inte läst om vilka krav spelet har men det blir någ svårt med min snart två år gamla dator. Kanske man får installera en strippad variant av xp på en annan partition och använda den enbart till GTA
Har Nu testat GTA IV lite granna och det är ett helt fantastiskt spel.
Samma sköna känsla som i de övriga GTA spelen, men med betydligt uppdaterad grafik... även om GTA kanske fortfarande ligger i lä gentemot andra spel.

Spelet är helt klart värt investeringen i en PS3:a i mitt tycke... om Du nu lyckas hitta ett GTA IV till PS3 dvs., det har varit slutsålt på alla ställen jag varit hittills.

GTA IV: Solklar 10/10
Breeze: Måste säga att jag blir avundsjuk på dig Jag längtar som f*n att få spela GTA. Just nu kör jag lite nostalgi, GTA2 haha

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem