Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Alkoholmässoafton

Alkoholmässoafton

Jag valde denna kategori bara för att det skrivs så lite i densamma.

Har lite dålig erfarenhet av denna berusande helg. Den erfarenheten sitter djupt i min själ. Tro mig!!

Dom som var med mig på den tiden när Liseberg öppnar och cortegen drar i gång. Dom är döda allihopa. Inte av halsfluss,precis. He.he!!

Det blir för mycket på en gång. Blommorna slår ut. Långkalsongerna åker av. Hur skall jag må bättre. Jo!! Jag "häller i mig" Internet Explorer i rinnande form. Inte lagom utan i massor. Då blir jag överlycklig.

Men man kan inte bli gladare än gladast. Tyvärr.

Allt annat är verklighetsflykt.

Hur många av oss mådde dåligt av sitt första möte med alkohol. Det kan bli ett upplysande inlägg. Ha.ha!! Men ingen vågar,tror jag.
Antal svar på detta inlägg: 2
Som regel mår man dåligt efter första debuten med alkohol,men det hindra inte en för fortsätta med denna märkliga dryck.

Om man får influensa,vill man inte har den fler ggr. Men alkoholen,är det anolunda! Varför det??

Den första prisen snus man lade in var man så dålig,att man inte visste var man var. Ändå började man snusa. Vilken otrolig kraft dessa droger har på mänskligheten.
Ja men det går att lägga av med droger om man bara bestämmer sig.
Vid de flesta av våra stora högtider vädjas det till föräldrar och andra vuxna att inte köpa ut alkohol till underåriga. Något som jag saknar är en vädjan till alla vuxna att föregå med gott exempel och låta bli alkoholen själva.
Tänk om vi kunde visa våra barn och ungdomar att det går att ha roligt utan
alkohol. För det är ju så att barnen gör inte som de vuxna säger, de gör som de vuxna gör. De härmar efter. Har alltid gjort och kommer alltid att göra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem