Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Sommarjobb

Sommarjobb

Är inte dagens samhälle lite märkligt när en välmotiverad 18 åring som med mkt möda sökt en massa jobb inte får chansen att jobba??
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

samhället är konstigt, någon rättvisa finns inte.

och samtidigt en påminnelse att ni inte tar denna tråden till att bli en politisk vinklad tråd.
Ja, Micke sommarjobb, brukar oftast,

och lättast att få om någon anhörig som är anställd,

på arbetsplatsen där man söker, eller att man har tur

i de fåtal platser kommunen lottar ut.

Det har inget med hur välmotiverad man är .

Här gäller som i de flesta andra saker i livet,

Tur eller Kontakter !!!!!
ja,det är som i tv, om man känner någon som jobbar där,är chansen mycket större att man kan blir en kändis. Eller få jobb där. Kolla bara på artisternas barn. Dom flesta kommer fram däifrån.
Annons
Dagens samhälle är mycket märkligt speciellt som en arbetslös välmotiverad 40-plusare inte har chans till ett sommarjobb.
Efter att ha sökt över 50 jobb i månaden,kommer jag aldrig längre än till intervju
Min dotter har aldrig haft problem med att få sommarjobb. Utan kontakter! Varje sommar sen hon blev 17 år så har hon sommarjobbat, de sista 6 åren som hon har pluggat på universitet så har hon jobbat hela somrarna! Idag är hon 27 år och det blir första sommaren som hon har 2 veckor semester. Fast å andra sidan så har hon sökt sina sommarjobb i början på februari. Det beror kanske lite på var man bor också. Här i Norrköping finns Kolmårdens djurpark som behöver massor av folk varje sommar.
jag tar emot ungdomar som det gått dåligt för, jobbar med små maskiner alltså mc snöskoter båtar, har haft ungdomar nu i 1,5 år som säger dom vill jobba, men vad händer, när dom kommer, dom är hos mig 2-3 dagar i veckan resten är dom sjuka, jag tror på folk men detta betende är inte bra
för att få ett förtoende för ungdomen, jag har pratat med dom att dom måste vara på jobbet varje dag annars får dom gå. vem är det fel på.
snawitz om du sök så mycket jobb och kommer till intervju. då kanske det är dags att börja analysera varför du inte kommer längre?

Sedan som alla verkar tro så handlar det inte om mängden jobb man sökt, utan man ska söka jobb man har kompetens att utföra.

Och alla som söker sommarjobb vet att det är i januari- februari man senast ska börja söka. Ofta kan man börja redan i december.
Rob.
Jag fick en fråga från Af en gång.
De tyckte jag skulle rannsaka mej själv ang detta att jag sällan eller aldrig får jobb.
Men den som är arbetslös och +40 vet ofta vad arbetsgivare söker idag.
I alla fall iom vården söker de smala bimbos,18-25år,med högskolestudier+10års erfarenhet av yrket.De ska helst begära mindre än avtalsenlig lön,och aldrig ifrågasätta något.utan göra precis som arbetsgivaren säger,även om det är helt diffust eller olagligt.
Den som inte anställer mej,går miste om mycket erfarenhet
Jo, grejen är ju den att jag verkligen började söka jobb i tid, och att jag har legat i och inte bara lämnat in ansökan och trott att det skulle räcka utan har alltid ringt tillbaka och pressat på och påminnt de.

Fast de flesta arbetsgivare anställer ju oftast den med lite erfarenhet eller kanske har en passande utbildning, trots att jag anser i vissa fall att jag skulle passa lika bra för jobbet utan dessa kriterier.

pensionär: du har rätt att man ska börja med att höra sig för med kontakter. Desvärre jobbar morsan och farsan på ställen där det inte är möjligt med sommarjobbare och andra jag frågat har jag inte fått napp på. Det är tufft.

Men vad gör man? tufft att ta körkort utan stålar
Micke , ta en rövare och besök företaget , och be om att tala med personalansvarige. om att jobba hos dem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem