Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Kan magnethållare skada mobil????

Kan magnethållare skada mobil????

Köpte en w890i och passade samtidigt på att sätta in en sån där magnet i bilen som jag kan sätta fast mobilen på.
De första två gångerna jag körde och satte mobilen på plats gick det utan problem, men den tredje gången dog mobilen efter efter att den suttit på magneten en liten stund. Jag var då tvungen att ta ur batteriet och sedan stoppa tillbaka det innan det gick att starta den igen. Jag satte tillbaka telefonen på magneten och den dog nästan direkt igen. Denna gång gick det dock att starta den med knappen. Efter det vågade jag inte sätta tillbaks den igen och sedan dess (ca tre dagar) har den gått perfekt, bortsett från att displayen blev "pixelerad" när jag skulle kolla på en videosnutt jag hade spelat in. Detta löste sig också efter omstart...

Min fråga är följaktligen: Kan det bero på magneten att telefonen slocknade som den gjorde, eller var det bara en tillfällighet att det hände när jag satte den på magneten?
Antal svar på detta inlägg: 3
Dom gamla mobilerna gick att sätta fast med magnet. Men dom nyare brukar inte gå?? "För dålig kraft" Det funka inte med min Nokia.

Så det är märkligt att det gå med din mobil. Jag trot inte att det är bra med magnet. Skaffa annan fästning. Erikssons mobiler har ju gått om tillägg,att sätta mobilen i.
NiMh-batterier fäster mot magneter men inte Litiumjon-batterier som det oftast är i dagens mobiler. Min mobil har däremot metallskal och det var därför jag testade i butiken att hålla den mot en magnet och voilá det funkade...
Men det kan vara så att litiumjonbatterier inte tål magnetismen. Det suger kraften ur dem tror jag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem