Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kloka råd om prisvärda webbhotell

Kloka råd om prisvärda webbhotell

Hej!

Jag har håller på att leta efter ett billigt webhotell. Jag är ganska okunnig och vänder mig därför till er som verkar smarta och bevandrade i denna djungel :)

Jag har inte så stora krav. De enda är att de ska ha en tillförliglig tjänst som inte är nere stup i kvarten. Ska även ha en flashanimation på hemsidan så behöver något som stödjer det. Jag ska ha det till mitt nystartade företag och vill därför inte ha en massa reklam och dylikt.
Sedan Asp kan kanske vara bra men jag har ingen aning om vad det är?
Jag har kollat på ett par alternativ och undrar om ni har något bra och dåligt att säga om respektive. Efter att ha läst lite forum skulle jag säga att de verkar ligga i rangordning:

1) web10
2) surftown
3) b-one
4) cliche

även kollat på gratisalternativ som:
www.doteasy.com
http://dotglobal.org/

något som har några kommentarer. Vad ska jag välja?????

Behöver inte så stort utrymme. 20mb fungerar bra och tillförlitlig e-post som kan heta samma sak som sajten men de erbjuder väl de flesta, eller?

Vidare undrar jag kan man bara köpa ett domännamn och använda t.ex. passagen som webbhotell så som man kan göra med dot.tk??

Letar efter ett så billigt och prisvärt alternativ som möjligt. Snälla skriv nu inte "man får vad man betalar för" eller dylikt även om detta förmodligen är sant. Jag ska starta ett bokförlag och räknar därmed inte med någon svindlande omsättning så behöver ett billigt alternativ

Tack för era kloka svar

Per
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Per //

Jag kan rekommendera Netland, dom hittar du på http://www.netland.se

Jag har bara bra erfarenheter av detta företaget, mycket god "uptime" och en bra webmail! Servrarna har stöd för nästan allt, även i dom mindre paketen. Inga trafik stopp.

Jagh passar gärna på att varna lite för FS Data som jag endast har dåliga erfarenheter av. Väldigt hög "uptime", men om det börjar strula med fakturor, eller andra fel, så är servicen helt bedrövlig!

// Minion IT
Jag kör b-one och där funkar det för mig utan problem. De har nyligen gjort en uppdatering på sina servrar.
Denna sidan är på b-one:s servrar.
www.flugbajs.com
Prova gärna den här oxå: http://a-noll.se/
Annons
Är det en företagssida så är gratis hotell uteslutet det ser oproffesionellt ut.
Ja det håller jag med om. det ser oproffesionellt ut. Jag vill verkligen inte ha någon reklam osv. Först tänkte jag lite på de här gratistjänsterna. Jag ska ha det till mitt nyöppnade bokförlag. Ska man ha någon chans att gå +- 0, vilket är en rimlig målsättning för ett litet förlag som mitt eget, så gäller det att hålla inne på allt som kan hållas inne på.

Letar därför efter ett billigt alternativ som ändå är bra. Min uppfattning är att många av gratistjänsterna är lite luriga och det finns väl alltid någon hake.

Lutar kanske lite åt web10
Någon som har någon erfarenhet av dem. Är de tillförlitliga osv. någon som vet hur deras e-postservice fungerar. Är den tillförlitlig?

Tusen tack för er hjälp

kom gärna med fler förslag
Ett annat alternativ är väl att ha en egen server stå och puttra på firman. Men då ligger ju hela ansvaret på dej.
eller om du köper extern service.
// göcke
Jag har testat både Web10 och Surftown. Båda är ganska lika i mitt tycke. Jag hade lite uppstartsproblem med Web10 och krävde supporthjälp för att komma igång vilket tog lite tid då supporten enbart är via email. Med Surftown gick det smidigare att komma igång men samma där är det emailsupport som gäller.

Surftown erbjuder fri obegränsad trafik vilket jag är osäker om att Web10 gör. Så om din sida växer vill du vara säker på att de inte stänger av pga för mycket trafik så kolla det.

Om säkerhet, drift och telefonsupport är viktigt kan jag rekommendera Ballou som InternetStart ligger på.

Gratisalternativen kan du skippa helt, de finns så pass billiga alternativ idag att det är värt det.
hur är web10 annars då är de driftsäkra fungerar deras mailservice på ett bra sätt och med det menar jag att inga mejl försvinner eller inte kommer fram eller dylikt.

SErvern är aldrig nere, i princip eller?
Jag pingade web10 servern och de har längre responstid än de andra, 56 ms i genomsnitt. Utöver det har jag inte märkt några störningar det är min erfarenhet.
Jag har legat på B-one nu i snart 2 år. Endast några korta downperioder på hela tiden. Snabb support via mejl, obegränsad trafik och antal mejl även på de små paketen.
Mkt. bra mao.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem