Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skyddat läge i IE7

Skyddat läge i IE7

Hej!
Jag har ett problem av lite mindre art men dock ett problem. Skyddat läge i IE7 som står längst ner på skärmen går inte å ändra till på. Har provat å ändra inställningarna i internetakternativ men inte då. Vad göra?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

vad händer när du dubbelklickar på "skyddat läge" ?
Hej Wacko
Tog detta med Göcke via msn igår å enligt han så har har jag nåt otyg i datorn eftersom inställningarna går tillbaka till skyddat läge av efter jag ändrat i inställningarna till dom olika platserna. har även bockat av och bockat för igen samt verkställt och tryckt okay och startat om IE, men de vill inte ändras. ska köra Windows One LiveCare idag för att se om den hittar nåt. Har även provat Rootkit Revealer men detta prog sänker i stort sett hela datorn eftersom det inte funkar som de ska på min dator.
Har igentligen inge lösning, vet att skyddat läge kan strula för uppgraderin
av flachplayer, och att kägga till en delad skrivare i nätverket,
men det var redan innan SP1 installerades i Vista.
Fanns felet inte innan kan det mycket väl vara en bugg också.
men isåfall borde det finnas fler som råkat ut för detta.

Vet inte eller om jigsaw har testat att återställa zonerna till standardnivå. om det går
Annons
Göcke
menar du att jag ska uppgradera flash om de går eller vad? har också testat att återställa zonerna till standardnivå å de blir samma resultat.
ska testa med recoveryskivan å reparera windows om de nu funkar som de ska. windows liveonecare funkar inte heller idag. Hmm hur eller var hitter jag felsäkert läge i Vista? i 98an så kunde jag välja å starta i detta läge men i Vista så hittar jag inte de.
Blir väl en formatering av stora mått när jag gjort en backup senare i veckan.
nej det jag menade är att det har varit kända problem vid uppgraderinen
av flasch och för fjärrutskrift via IE7.

men att blocka en omställning av av/på för skyddat läge är inget jag har råkat ut för.

alternativet kan vara att installera om IE7
om det har att göra med behörigheter för programet.

men Wako kanske har sett problemet tidigare.
Göcke
hmm alla pratar om att installera om hit eller di å de e nog bra om man installerat programmet själv. Men jag köpte en färdig dator med allt förinstallerat å jag hittar inte IE7 i program och funktioner som de heter i Vista. hittar inte win media player heller men de har inte me detta å göra. Men all e ju som sagt förinstallerat så om jag nu vill göra en ny installation av IE på min dator:vad eller hur ska jag gå tillväga? jag kan inte ta bort nånting eftersom det inte finns nåt å ta bort. Sen flash måste jag ju ha om jag ska ha glädje av internet. nån skrivare har vi inte inkopplad nu för vi ska köpa en ny.
Kollade i handboken å reparera windows finns inte men starta senast fungerande konfig finns samt en massa annat lull lull.
formatering känns inte bra eftersom allt funkar utom just detta med IE7.
jigsaw i vista så finns inte den möjligheten och med nya sp3 i xp så försvinner möjligheten att nedgradera IE7 så problemet måste lösas på annat sätt.

det var en felskrivning att installera om, jag har gamla rutiner kvar i huvudet fortfarande , fast man jobbar i nuet.

det tar tid att glömma gamla rutiner.
Göcke!

"det tar tid att glömma gamla rutiner."

Säga vad man vill om dig. Men du är en ärlig man. Helt klart.

Tänk på oss andra. Framförallt mig.
Göcke
Du ska ha ett stort tack för all tid du lagt ner på detta. Hoppas det finns nån annan som har en lösning på detta annars så blir det en total systemåterställning.
jigsaw!

Jag tror på formatering för din del. Du är för "het" på allt nytt.

Till slut tappar man förståndet och t.om. talförmågan.

"Total systemåterställning". Finns det??

Kan glädja dig med att jag har fått "trubbel" med min burk. Troligen på grund av uppdateringen av SP3. Vi är illa ute båda två. Ha,ha!!

Vissa sidor visas bara i halv storlek. Jag blir vansinnig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem