Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Samhällsdebatt

Samhällsdebatt

Kan man föra en samhällsdebatt utan politiska influenser?

Tar upp av ämne av föregången anledning.
Antal svar på detta inlägg: 41
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Seniorita
Lyckliga Du
Ozzy!

Inte om man ska tro livsmedelsverket,då är det fritt fram att dricka alkohol under tiden man amma!!

För en tid sen var det farligt!! Så var ska kvinnor tro???
pensionär!

Idiotes betyder "privatperson".

Dom fick ändra detta för några år sedan när kvinnan fick rösträtt.
Annons
Thomas2
Jag tror på sunt förnuft
Sen må de säga vad de vill inom detta verk.
Men det kommer väl från EU som allting annat.
Troligtvis, kommer det från EU!

Liksom att slanggurkan inte längre fick vara böjd,

så nu har vi raka gurkor!!!Så säg vad EU inte kan hitta på.
Samhällsdebatt, ja ja.
Jag läste igår om familjen i Österrike, som ju har haft ett helvete i många långa år.
Nu fortsätter detta för att tidningarna skal ha bilder på dessa, och dom gör vad som helst för att få kort på dom, anställda lurar också med kamera med sig på jobben för eventuellt göra sig några kronor.

Har vi något behov av att se hur dom ser ut nu? Nog kommer dom att visa sig så småningom, men dom borde väl bli lämnade i fred så länge dom får hjälp med det som dom kämpar för att komma över.

Är det endast begäret efter pengar, eller att vara först med korten som betyder något, men tidningarna hävdar väl att dom bara leverar det vi läsare vill ha!
Är det så?
Ingarm, så rätt Du har.
Jag tycker det är oerhört tragiskt det som hänt och att det går för långt när media "gottar sig" i deras olycka. Ja, jag vet att många vill läsa och se bilder från eländet, men låt de arma människorna försöka skapa sig ett nytt liv utan uppmärksamhet.
Jag skulle gärna se att media och andra nyfikna håller sig borta. Det är illa nog som det är och jag undrar också varför denna vidriga historia betyder så mycket att vi måste få spaltmetrar att läsa i alla tidningar. Vem rapporterar för vem?
Är DU intresserad?
Göcke
Är den som startar en tråd ansvarig för vad andra skriver i denna?
Det är ju svårt att ha kontroll över dialogen. Det kan ju hetta till och gå snett. Har ju gått bra hittills, men man vet ju inte vad som kommer.
Jag frågar med anledningen av rubriken på tråden.
Enl. reglerna är var och en ansvarig för sitt inlägg!

Moderatorerna tar bort de inlägg som inte är tillåtna!

Så Du har inget ansvar, mer än för Dina egna inlägg.
Ni som har ansvar för IS, de inlägg som skrivs måste väl den som startar en tråd ha ansvar för till att börja med. Han/hon vet ju inte vilka inlägg som kommer. Politik är det ju i allt vad vi säger och tänker, på ett eller annat sätt och vem av oss har kunskap för att dra gränsen och när?
Lite sunt förnuft och "livsrum" måste det väl få finnas, annars dör ju IS!
Datorfrågor har vi väl alla någon gång ........ Men för övrigt då?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem