Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: TV, film och musik

Hög musik lågt tal

Hög musik lågt tal

Varför ska det vara så hög musik på tv?

När man ser en film så är ljudet skyhögt när det är musik, när de pratar så är det ofta så lågt att man knappt hör vad de säger.

Är det fler än jag som retar mig på det?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

pensionär!

Jag har oxå teleslinga. Ny digital hörapparat. Den ställs in efter din önskemål automatiskt på hörcentralen.

Innan jag fick dessa grejer hade jag problem. Men som Göcke säger.
Den digitala tekniken är fenomenal.

P.S. Du hör för dåligt eller så är hålet i din öronpropp för lite. Be dom borra upp det hålet. Det gör underverk. Det blir resonansljud som stör dig annars.
Det borde finnas en "handfree. Man bara säger, höj eller sänk direkt i sin soffhörna så sköter tekniken resten.
Det kanske redan finns för Teve. I så fall behöver jag en sådan redan i dag, just för reklamens skull. Kanske funkar den på toan också.

när det gäller Blaupunkt så kom de med denna ljudhöjare/sänkare som styrdes av kupebruset/bakgrundsljudet redan 1980
Annons
Det vore ju super. Tänk så många handikappade som behöver nåt liknande. finns kanske på Handikappades förbund, eller kommunen
Det gäller bara att veta att det finns och vad man ska fråga efter, som så många ggr annars.
Eller en fråga om resurser.
leiake, det har jag också på ena örat på det andra har jag opererat in ett

C I, kanske jag nämnt förut. så jag ska väl ha det senast sena.

Men störs ändå av bakgrundsljud, på TV´n.
Ett ljud som ingen eller inget kan ta bort. Det är min tinnitus. Det susar och piper för jämnan. Men man lär sig leva med det. Hur det skulle kännas om det skulle försvinna har man nog svårt att föreställa sig. Det skulle säkert kännas som en stor befrielse. Men andra vardagliga ljud skulle kanske helt plötsligt förstärkas och kännas olidligt, konstigt nog.
För det finns väl inget bot nej?
Ozzy !! Sök upp Hörselskadades förening,

där kan Du köpa de hjälpmedel Du tror Du behöver!

Men har Du en nedsatt hörsel, så kan Du få göra

ett audiogram där också, och om hörseln är nedsatt,

så kan Du få hjälpmedlen gratis! På Ditt sjukhus

där de har en Hörcentral!!
man kan ju alltid kontakta HRF
[ http://www.hrf.se/templates/Page2x1____3892.aspx ]

har man hörapparat så kan ju en teleslinga instaleras till den.

annars så finns ju trådlösa stereolurar, och nu även bluetooth.
pensionär
Du menar att det finns bot för tinnitus.
Jag hör inte dåligt i och för sig. Men pipet förföljer en hela tiden. Fast man har lärt sig att tänka på annat. Slå dövörat till så att säga. Men jag ska fråga. Tack tack.
Alla har vi våra plågor. mycket finns bot för som tur är.
Men hellre har jag tinnitus än förlorar hörseln.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem