Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Gräsklippare

Gräsklippare

Min granne har köpt en ny gräsklippare, helautomatiskt .

Man lägger ut en tråd runt det område klippan ska arbeta.

Sedan är det bara att lägga sig i hängmattan och vila. Klippan klipper hela gräsmattan efter ca: 40 minuters klippning,söker den själv upp laddaren och det tar ca 30 minuter sedan fortsätter den att klippa,dygnet runt.

Vilken uppfinning !!!

Pris: 30000:-
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Vilka bekymmer Ni har. Jag bor i en Brf och där sköter en person all klippning på sommaren och skottning på vintern. Kostnaden ingår i hyran! Bra, eller hur? Vi som bor på markplan sköter endast våra egna små "plättar", d v s vi planterar blommor där vi själva vill ha dem. Alla trivs och uppskattar boendet.
Hej Estrid
Men det är det som är tjusningen med att pyssla om sin egen täppa. Även om man måste klippa gräset ideligen och grannens maskrosor flyger in på sin egen alldeles perfekta gräsmatta. Vill man gärna tro i alla fall.

Fast det gäller att orka också. På vintern med snöskottning känns trögt.

Men vi har det alla bra på vårt lilla vis. Men man vill ju gärna kvirra lite.
Jag talar för mej själv och kanske andra också, hoppas jag.
Tre av mina grannar har denna automatiska klippare.
De verkar fungera bra, men de måste kompletteras med en vanlig ibland.

Jag köpte förra året en batteridriven gräsklippare.
Den fungerar utmärkt. Jag har en tomt på 850 kvadratmeter och jag byter batteri en gång, ibland två gånger om det är extra högt.

Det följer med två batterier och de laddas på c:a 1 tim.

Klipparen väger 14 kg och har inga avgaser.
Annons
Hej Anton, vad är det för märke på den du inhandlade...blev nyfiken, har nämligen en eldriven med sladd, kan vira(virra) till det ibland.
Jag vet inte vad gränsen för reklam är i detta forum, men jag har ingen ekonomisk vinning av att tipsa om denna klippare.

Det är en Bosch 43 Li, och det är de nya Litiumjonbatterierna som gör dem så effektiva.

Jag köpte i förra veckan en batteritrimmer av samma fabrikat, som trots att jag bara har använt den en gång är helt nöjd.

Kablar i trädgården vill man helst slippa.
Ha,Ha

Nu är det bevisat?? Tror jag!

Sen jag köpte gräsklipparen Har jag inte haft en enda mördarsnigel på min tomt.

Har studerat dom, när dom närmar sig slingan så vänder dom,och kryper tillbaka.

Ja tror att dom känner av den svaga ström som slingan ger.

Dessutom klipper den bra. Den klara lätt av 500 kvadrat.På en laddning.

Jag kan ägna min åt min favorit Solstolen!!
Jag får meddela här att jag körde av remmen på min klippare idag, buäää!!!

God kväll
Du köpte den väl inte svart utan har garanti
Ozzy
ozzy!

Den är grön,he,he. Priset 14000:- prutat och klart.

Kan bara säga att den klipper otroligt bra!!
En granne längs gatan här jag bor hade en självgående klippare och alla var lite imponerad hur i helsike det kunde fungera, plötsligt en dag fick jag se nåt märkligt som rörde sej på gatan....jojo, det var klipparen som hade rymt och klippte både trottoaren och gatan utanför hans hus men den gick ju kors o tvärs, maskinen visste ju inte hur den skulle köra när ingen tråd fanns för den hade den ju kört över redan och det slutade med att ägaren fick hämta den som en hundvalp under armen, detta hände ett par gånger sen såg jag den inte mer.
Skulle tro att man måste vara noggrann när man lägger ut slingan för att det ska funka bra men det var i alla fall kul o se den klippa asfalten.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem