Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Användare i XP ?

Användare i XP ?


Hej Vänner.

Har stött på en konstig grej....

Jag kan inte längre ha 2 användare inloggade samtidigt på min XP Pro SP2 ?

Så fort jag kommer till datorn, och väljer att logga in mig, så måste den andra användaren logga ut sig först, sen kan jag logga in ?

Sen så har hela det där inloggningsfönstret som man normalt kommer till i XP försvunnit ? Det ser ut som inloggning mot domän i nätverket numera. 2 rutor för användarnamn samt lösenord.

Jag vill ha tillbaka inloggningsrutan med 2 nman och bara klicka på det namn man vill logga in!

Sen så är det faktiskt helt nödvändigt att båda skall kunna vara inloggade samtidigt...

Kör Win XP Pro SP2 med Symantec Corporate Antivirus, Style Xp, har ingen mjukvarubrandvägg...

Kan någon hjälpa mig att få tillbaka det som det var innan ?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du provat slå på "Använd välkomstskärmen" och "Använd snabbt användarbyte" ?

/Rob...

Var hittar jag dessa funktioner ?

Vad jag tror har hänt är att Style Xp har tagit bort dessa från min dator ?

Men jag är givetvis nyfiken på var jag kan hitta dom, om jag har fel i min reori ?

<-//Minion IT//->
Där du administrerar användarkonton kan du välja inloggningsalternativ.
Annons
Hej igen Rob.

Jag tror nog inte att det är så enkelt, jag läste om "Benny" som har precis samma problem som jag, fast han får nåt Netware meddelande.....

Jag tror att något virus helt enkelt har startat upp tjänsten Netware hos oss, eftersom varken jag eller Benny har ändrat något själva ?

Jag tog också bort netware tjänsten och vips så kom jag tillbaka till min inloggningsbild och allt var som vanligt!

Nu skall jag bara ta reda på vad det var för något som gjorde denna ändringen.....

<-//Minion//->
Återkom gärna Minion och berätta vad som orsakade det hela. Det kan vara bra att veta ifall man råkar ut för samma.
/B
Minion men Bennys problem kom när han installera nytt trådlöst nätverk... det är högst osannolikt att det är ett virus.
När du använder Netware så loggar du in på domäner och då fungerar inte välkomstskärmen troligen därför den avaktiveras. Eftersom sånna nätverk kräver högra säkerhet så måste du skriva in användarnamn och lösen. man brukar även kunna välja domän.
I mitt fall så fanns det bara där när jag kopplat på en trådlös router för att köra en maskin till på samma koppling, om det har med det att göra kanske , för på den andra datan finns det inget Netware med nånstans och den har inget trådlöst i sej alls.

/Benny.
Kan vara så att windows instalera lite grejer det trodde att det skulle behöva för den trådlösa routern.
Precis min tanke också.
en intressant tanke , kan bluethoot också spela fula spratt
är det någon som har anslutit en ny mbtfn ?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem