Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Paket hos tullen

Paket hos tullen

Nu har jag beställt lite bildelar från amerika och idag fick jag ett brev från posten om att jag skulle visa upp ett kvitto på att jag har betalat grejerna.
Jag mailade över ett bevis och efter det så sökte jag var paketet befann sig och då hade det hamnat hos tullen.

Är det någon som vet vad som händer nu?
Eller ännu bättre någon som jobbar där och skickar hem paketet till mig

Priset på delarna var141 Dollar eller 847 SEK.

Törs jag sova inatt?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

tillkomer: tullavgift tror den var 8% +moms+moms på frakten.. sverige Är fantastiskt..
Förra sommaren när jag skulle hem från Holland så blev jag rätt orolig. För då blev det hundkontroll vid utpasseringen. Hunden började skälla och så gick två tullare fram till mig med hunden nosandes på mig. Hunden nosade sig dock två snäpp bakåt i kön och tullsnubbarna tog med sig honom istället för mig.
Visserligen hade jag ju inget att vara orolig över, men jag kände mig inte så katig just då..
Jag hamnar åtminstone inte i fängelse då

8% tullavgift och moms på moms på frakten.

Jag betalade 85.98 dollar för varorna och 55 usd för frakten.

Vad blir då det totala priset med alla avgifter extra?
Nää det behöver ni inte räkna ut om ni inte vill ha en räkneuppgift att fundera på.

Nu ska jag
God natt
Annons
patrikke
Du läser detta imorgon onsdag.
Jag har hört att köper man en bil från Tyskland eller varför inte USA. Så skulle man in på verkstad senare om bilen går sönder. Så gäller inte garanti på jobbet. Kan sådant gälla även på reservdelar och senare ev. verkstadsbesök.
Nu pratar jag om märkesverkstäder, typ Volvo och WW.
Detta låter ju deprimerande men kanske är en sanning.

suss gott
patrikke: Lugna ner dig. Du har inte ens brutit mot svensk lag vad jag vet. Det är upp till Tullen att se till att dom varor du för in i landet skattas. Om dom hittar nåt som du måste skatta för så kan dom kräva dig på just det, å då har du följt Svensk lag om du gör som dom säger..

Den enda skyldighet du har är att skatta för de saker som tullen kommer på dig med.

Har jag fel?
Jag gjorde en sökning nu på morgonen och nu har paketet gått igenom tullen vidare ut till posten för leverans.

Ozzy, grejerna är ju så mycket billigare uotmlands så jag kan köpa många fler av samma sak för priset av en i sverige.
Man får vrida och vända på pengarna när man är sjukskskriven.

Tex så köpte jag tänddelar till min gamla audi från england.
Priset blev 600 sek med frakten.
Det var 5 delar och i sverige var priset ca 800: styck.

Nu väntar jag med spänning på paketet.
Kanske det är en tegelsten
Nu har jag fått en avi från posten.

Jag får lösa ut paketet med 247:-

Det står inget specificerat vad det är som kostar och jag har kontaktat posten med en fråga vad det är jag ska betala.

Troligtvis får jag inget svar.

I morgon ska jag i alla fall lösa ut paketet och se om det är en sten eller en träbit eller kanske mina bildelar
Krya på Dig
Håller på med det, ozzy.
Tack.

Får se hur det blir att vara sjukskriven efter 1:a juli.......Nya regler.
HAHAHA!!!

Nu är paketet hemma och det innehöll exakt det som det skulle!

Nu när jag vet hur det funkar kanske man kan fortsätta med importeringen;)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem