Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Jag har blivit förkyld

Jag har blivit förkyld

Hej alle man å kvinnor på denna underbara sida!
Jag har ett stort problem. Jag har blivit förkyld me slemhosta å rinnande näsa å detta e väldigt jobbigt i denna värmen. Vad göra?
Har provat whiskey men de fick jag ont i huvet av så de gav mej mer problem.
Måste finnas nåt eller nån dunderkur som hjälper.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Du måste lida av kraftiga humörsvängningar också.... vad det gäller denna sida.....

Du kanske har dragit i dig för mycket färg-ångor.
PENICILLIN stavas ordet
gå till doktorn , de e värre i värmen med förkylningar .
oki mina vänner då ska vi reda ut vissa saker.
för det första så lider jag inte av humörsvängningar men Emans man kan inte älska alla eller hur? sen använder jag mask när jag sprutmålar så jag e rätt bra skyddad. sen ett tack till solarus som gav mig ett vettigt svar. är jag inte bättre på måndag så får de bli farbror doktorn
kramiz
Annons
Det sannolikaste är att du har en icke bakteriell övre luftvägsinfektion. Enl min bedömning ingen indikation för antibiotika. Vila, dryck och möjligen C-vitamin eller egenvårdsprodukter på apoteket. Allergi skall man alltid fundera över i dessa tider
En säker kur som hjälp mej några ggr.

På kvällen:
Värm upp en pilsner klass ll, eller Lättöl Tag en tablett Ipren eller Alvedon forte.
Drick pilsnern så varm som möjligt. Drick ur Allt!!
Bädda ned dig i sängen. var beredd att byta blöta lakan en eller två ggr på natten.
Vakna pigg och hurtig. Både feber och snuva är som väck.
u.p.a.
Ozzy
Ge mig gärna besked om resultatet.
Om Du överlever.
Receptet är riskfritt jag lovar. Då slipper Du bli immun mot Penicillin om Du inte redan är det.

Var hälsa-d
//Ozzy
Ozzy gamle vän!
som vanligt så kommer du med fina tips. varm öl iall ära men de låter inte gott. ska testa iallafall.
tack även till PonGot.
Vem sa att det skulle smaka gott. Det smakar pyton. Men ger resultat. Suss gott i Dina blöta lakan.
Följ bara rådet. Låt det bli en bastu under täcket.
Ozzy
Ozzy
Du e min varma vän i den kyla som kan riktas mot mig i denna sida som kallas IS.
många varma kramar till dig min cybervän. arghh nä nu får jag en humörsvängning för nu kommer det en host attack he he.
Ha tålamod min vän. Allt svänger nu för tiden. Jag läste att en lite miljöbensin kostar drygt 49 kr litern. Man ska vara glad att man använder handtralla när man klipper gräset. Men nog om detta, krya nu på dig följ mitt råd och bädda ner dig ordentligt. Har du sedan någon som ger dig en godnattpuss också, så hjälper det på vägen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem