Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IE 7

IE 7

Nu är jag här igen med mina funderingar, kanske någon vänlig själ kan hjälpa mig...

Jag har delat upp datorn så att jag har ett konto och barnen ett så att jag kan ha mina saker för mig själv, men nu är det så konstigt att när man besöker en sida via mitt konto där det behövs Java så funkar det hur bra som helst.

Men går barnen in på någon sida som kräver Java så kommer det upp en varnings ruta att för många Java körs, och att det är ett allvarligt fel med Java Environment, hur kan det komma sig?

När jag kan använda samma sida utan problem.... Jag blir snart knäpp på detta med Internet, tämligen skumt.

Det kan jämföras med följande:

Jag köper en bil som fungerar hur bra som helst för mig, men så fort sambon ska ha den så startar den inte... Är det någonsorts bugg i IE7... Tacksam för ett svar.....
Antal svar på detta inlägg: 6
buggen ligger nog hos användarna, detta som ett skämt.

för det har inte med internet ett dugg att göra,
utan snarare hur ni jobbar med datorn.

och som felmedelandet säger, så körs flera java enviroment på maskinen
samtidigt.


kan man mistänka att ni bara byter användare utan att logga ut

och flera konton , delar inte upp dator utan skapar bara flera
användarprofiler med användarkataloger
Vi har 3 användarkonton, och jag brukar logga ur helt innan barnen får sätta sig.. Detta som jag skrev tidigare hände tom utan att någon varit inloggad, alltså min styvson satte på datorn och direkt på deras användarkonto, men inget funkade.

När han försökte på FF så öppnade den och stängde direkt när han skulle spela, så han sa till mig. Då loggade jag ur deras och in på mitt användar konto och där funkade det.

Har hört flera som haft problem med IE7 vs Java..
Bandit , visst har ni problem, men du sneglar på fel saker.

lägg krutet på java felet

tex.
varför startar flera java enviroment???

allt med java gör att du har en möjlighet att du fått in skit i datorn.
och det luriga i dem är att de gömmer sig under andra profiler om man har
flera användarkonton.
Annons
Det verkar som om det löst sig... Tillfälligt annars återkommer väl jag...
feedbacken ?????
Jag formaterade om hela datorn och lade in bara IE7 samt Java, men samma sak igen, tyvärr. Och antivirus hittar inget heller, så...

Jag böt tillbaka till IE6... Nu fungerar det precis som jag vill, nu kan vi spela på olika användarkonton utan problem.

Funderar lite på hur det kommer sig att Microsoft ändrat på något som fungerar Ok..

Alltså hur det kommer sig att den gammla inte varnar för java, som den nya gör. Det verkar som om den gammla stänger ner java när man kliver ur programmet vilket inte funkar på nya..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem