Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Alkoholkonsumtion

Alkoholkonsumtion

Ja mina vänner hur mycke öl å sprit dricks det egentligen i stugor å lägenhetar osv i vårt avlång land?
Själv så blir de mest 2,8 eller 3,5% bira men de kan bli uppåt en 24 såna på en vecka ( helgen ej inräknad) Sprit gillar jag inte ( är tosig nog ändå) men en whiskeypinne blir de ibland.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Tja i snitt så blir det kanske en Baginbox 3l rött i veckan på 2 pers, nu på sommaren kanske inte så mycket vin utan mera öl till grillen. Till midsommar har jag 4 liter vodka o en pack öl. Midsommar firas enl. tradition i husvagn på Lysingsbadet i Västervik.
Skål!
pedhan
Då får jag önska dig en trevlig midsommar
På torsdagarna brukar det bli "en tallrik punsch och en sexa ärtsoppa" och på vardagarna brukar jag dricka högst 3 l vin till maten, vare sig jag äter eller inte

Skämt åsido, är försiktig med alkoholen. Har blivit så på senare tid.

EZ
Annons
Nykter alkolist sedan 4 år tillbaka :)

mår mycket bättre nykter.............
jigsaw
Jag kom 1978 till sverige(är tysk) och hamnade på en ö i stockholms skärgård(du vet kärleken).På den tiden fanns ett 30tal bönder på ön .
I varje stuga bränndes.Det var mycket god sprit ingen finkel.

Man köpte i 5 liters dunkar 50% alkohol för ca.100spänn.
Nu finns det ingen bonde kvar och man köper sin sprit på bolaget.
Men gud vilken skillnad.Spriten på bolaget är säkert renare och bättre
men ack vad jag saknar hela proceduren när man köpte hos bönderna.

Kanske var livet bättre förr
Jag jobbar som Första hjälpare inom Röda Korset på min fritid och är ute en hel del på stan, festivaler m.m. och det man ser där är en avskräckande syn så för min del så blir det en så där 4-5 tillfällen/år jag dricker alkoholhaltig dryck och tycker att det räcker mer än väl.

Jag var på en större festival för nån vecka sen där vi omhändigtog en dam (runt50år) som hade somnat i diket.
Hon hade bara ett tunt linne och kortbyxor på sig och barfota(blodiga tår med glasbitar i).
Hon var starkt nerkyld och var så berusad så att hon inte visste var hon befann sig.

Det är rätt så avsräckande upplevelse och man blir inte så sugen på att "supa till det" nästa gång man tar sig en öl.

Men ett par nubbar till sillen vid midsommarbordet lär det bli
Dricker man för lite blir livet torrt,

Dricker man för mycket blir livet kort!

Nej gör som jag ,

ta´ dig en varenda dag!!


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem