Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Köpa telefon utomlands ?

Köpa telefon utomlands ?

Har hittat en butik i danmark som säljer mobiltelefoner och som skickar dessa inom norden. Min fråga är då om man kan köpa en telefon där och använda den i sverige ? På sidan står det att den har ett danskt softwear, vad innebär detta ?

MVH Kim
Antal svar på detta inlägg: 8
Språket på den är säkert på danska.
Sedan hur simkorten funkar med den är en annan grej att fundera på.
Språket kan man ju oftast ändra på i en mobiltelefon, så på en dansk telefon så borde svenska gå att välja. Du får fråga föräljaren hur det är med just den telefonmodellen du vill köpa.

Det ska heller inte vara några problem att använda ett svenskt SIM-kort i en dansk mobil, men se bara till att telefonen inte är låst till nån dansk mobiloperatör, hehe.. :P
Går bra, se till att den inte är låst. Köpte en billig på Gran Canaria + kontantkort, glömde min hemma. Bytte telefonkort när jag kom hem och det funkade. Telefonen är röststyrd, portugisiska, spanska och engelska.

Känner sig naken utan telefon. Lycka till.
Bengan.
Annons
bengan!


Jag avråder alla från att köpa "cellfones" som det heter utomlands.

Jag har ju släkten utomlands. Dom dödar mig om jag ringer på mobilen.
Det kostar "fläsk". Typ 49:-/minuten. När jag ringer upp får dom betala.

Detta är dagens sanning! Vårt kära Telia är inblandat i detta humbug.

Fy skäms.Telia!!
måste vara alla de inblandade leverantörerna som tar denna deal

det är därför de vill ha en reglerad gemensam teletaxa för hela EU
våra EUpolitiker

Knappast Telias fel att vi fick denna bastard till telemarknad som vi fick.
Har varit i polen i sommar. Maxtaxan var inte mer än 5,50 per minut. Så vad får du 49:- min i från Leiake?
Kontantkort, inte speciellt dyrt att ringa Sverige.
Jag tog med mig mitt hemtelefonnummer utomlands. Ringde med samma priser som lokalsamtal från Holland. Har man bara internet tillgängligt så är det en smidig lösning.. :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem