Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Viasat i Göteborg

Viasat i Göteborg

Hej, är det någon som har erfarenhet från VIASAT i Göteborg (Linnéstan)? Jag har fått ett erbjudande och Viasat verkar vara de enda som kan erbjuda en box som klarar både HD och inspelningsbar hårddisk. Men jag bor i hyreslägenhet (5:e vån med balkong mot söder) och är osäker på om kavliten kommer att bli acceptabel. Har Boxer för närvarande och tycker att det duger för det mesta.
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag har ingen erfarenhet av Linnéstan, men vet att om du har fri sikt mot söder, så går det alldeles utmärkt att sätta upp en parabol. Kolla bara med hyresvärden om du får lov att sätta upp en parabol.
Kan inte drömma om att någon får sätta upp parabol på ett hus i linnestaden.

Man köper tilläggsprogram av den operatör som finns i huset om man vill ha Viasat.

Så har jag fattat det hela. Men kan ha fel som vanligt. He,he!!

Ring hyresvärden.
Jo, jag har talat med värden och eftersom jag har en "infälld" balkong kan det gå om ingen del av "parabolen" sticker ut.
Men, vad menas med fri sikt mot söder? Det ligger ett hus på andra sidan gatan (mot söder) som är två våningar högre vilket innebär att vinkeln upp mot himlen blir ganska stor.
Annons
bjolag!

Finns det inte kabel-tv i huset.?? Mystiskt!!

Då kan inte jag hjälpa till. Sorry!!
Detta är hämtat ur Ljud&Bild. Sök tidningen på Google
Eller Viasat

Viasat sänder med Sirius. Jag har samma parabol.
Har det två huvuden så är det andra Thor

• 1 grad väst (Thor)
• 5 grader öst (Sirius)
• 13 grader öst (Hot Bird)
• 19 grader öst (Astra)

mvh
hustomten Ozzy
Ref/
bjolag
Sök på Google med frasen:
Viasat parabol grader
Tryck enter.
Välj Ljud & bild årgång 2007

Där har du svaret.
ozzy
bjolag
5° bör räcka för att komma över det där huset som ligger i vägen. Det hänger på avståndet till huset, kontra vinkeln. fem grader är ganska mycket. Det bör du klara även om huset är tvärs över gården eller gatan.
Femte våningen, inga problem....
Tjena

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem