Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

IE8

IE8

Hej alla glada i värmen.
Har en köpedator med IE7 förinstallerat.
Hur kommer det att fungera när uppdateringen kommer till IE8? Blir det automatiskt eller via windows update? Sen undrar jag om nån vet när IE8 kommer i skarp version?
Antal svar på detta inlägg: 6
Hej jigsaw
Haft en skön dag i solen?
Vad menar du med automatiskt?
Om du ställt in datorn på automatiska uppdateringar så uppdateras endast det operativsystem du har installerat på din dator. antingen via Windows update, eller Microsoft update. Om du valt detta. Microsoft update uppdaterar även programsviten MS Office om du har det installerat.
När nya IE8 kommer, så blir det inte automatiskt installerat eller uppgraderat från IE7 till IE8.
Om du har FF 3.0 installerat. Inte blev du automatiskt uppdaterad då. Det fick du göra själv, från FF2.0xx
till skillnad på Sp3, det var en uppgradering av befintligt operativsystem.

Vad jag läst mig till, och har du tur, kan IE8 komma innan årets slut. Beta 2 är ute har jag läst mig fram
till. Hur många beta till, vet ej.
u.p.a.
Ozzy
Tjena Ozzy din gamle gosse!
Jag hatar värme å vill ha minusgrader med ymnigt snöfall.
Med automatiskt menar jag med att om jag öppnar IE7 så poppar det upp en ruta som säger typ "uppdatering till IE8 finns att tillgå" å då installerar jag den. Funkar ju så på FF å Thunderbird att programmet hämtar nyare versioner själv. Gamle Bill Gates har kanske inte tänkt så långt.
Thunderbird vet jag inget om.
FF2.0xxx. visst uppdateringar meddelas ja. men Uppgradering till en senare version. Det får man göra själv, så vitt jag vet.

Mozilla firefox programmakare vet ju inte om du vill få installerat en senare eller sista versionen av FF. du kanske sitter nöjd. Man måste skilja på Uppdatering och uppgradering.

Uppdatering, det är det info du får på redan installerat OP.
Uppgradering, det är installation av ny upphottat OP
eller programvara.

En parentes/
Visst var det en kille här på Forum för ett tag sedan, som ville gå tillbaka till FF 2.014 tror jag det var. För FF3.0 fungerade inte perfekt på hans dator./

Så lite har man kvar att få välja själv, tack och lov.


Så vitt jag vet
u.p.a.
Ozzy
Annons
Oki Ozzy!
Jag är väl nöjd med detta å som du skrev så måste man hålla isär begreppen.
Som min bas han sa "du kan inte va bäst på allt men nåt hade vatt bra"
Tack för din hjälp å ha en bra dag.
P.s kommer ihåg den tråden å jag upplevde samma problem å hittade en äldre version av FF som funkar kanon.
Ingen fara på taket hörru, bara man är förankrad i skorstenen.
""Jag har en bror som är målarmästare. när vi åker hemifrån honom med bilen. Det är trehundra meter till bensinstationen. Då säger han påminn mej om att vi ska tanka. Det var på den tiden innan de vattenbaserade färgerna blev på modet. En yrkesskada förmodligen.""

Tjena
Ozzy
tack för den infon grabbar de va intressant att läsa nej nui stänger ja ner datorn tor mullrar rejält runt omkring ha de bra + 38 grader i solen nu

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem