Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Picasa-Bildprogram

Picasa-Bildprogram

Jag la in Bildprogrammet Picasa,en kväll.
Allt gick bra jag testade med några bilder,sen var det läggdags.

Dan efter gick det inte att starta windows,medelandet var att det gick inte att hitta.

Jag blev uppmanad att starta i felsäkert läge.

Jag hade lagt Picasa på skrivborder.

Jag backade två dar i systemåterställningen, jag har XP.

Sen var det som vanligt Men picasa försvann.

Min fråga till någon vad hände?
Antal svar på detta inlägg: 9
"Jag hade lagt Picasa på skrivborder."
?
Menar du att du lagt installationsfilen du tankade hem på skrivbordet?
Eller hade du lyckas installera Picasa på skrivbordet istället för i programmappen?
Karlsson.
Jag laddade ner Picasa ibörjan på veckan...vet inte om det va orsaken till mina uppkommna problem med datorn, den blev seeeg. Jag gjorde diskrensning, defragmentering men ingenting hjälpte, då tog jag bort Picasa...nu funkar datorn igen. Jag vill inte påstå att detta va orsaken, eftersom jag även hann göra andra åtgärder som tydligen gjort att datorn fungerar som den ska igen.
Tack ska ni ha för detta. Har funderat på Picasa men nu struntar jag nog i de. Att en kan ha problem kan jag förstå men blir de fler användare så drar jag öronen till mig.
Hoppas du lyckas lösa ditt problem karlsson. Tråkigt om man vill ha ett program å sen bara skiter sig allt.
Annons
Karlsson... Vi bara påpeka en sak som du kanske märker om du läser din egna fråga..

Om du lägger in ett program på din dator, låt oss säga på en onsdag och sedan kör systemåterställning och backar två dagar alltså till måndag. Klart att programmet är borta, eftersom du la in det två dagar senare...
Karlsson
Om du nu vill ha programmet så e de väl bara å testa igen å kolla noga var programmet tar vägen när du installerar de. Har du haft liknande problem innan när du försökt installera nåt? Du har inte valt fel version av programmet som inte är kompatibelt med ditt OS?
http://www.irfanview.net/ Kolla på detta program jag tycker det är bra, jag testade Picasa men dator blev lite lustig så jag tog bort det och använder Infanview istället det finns ju en svensk språkfil att ladda ner så man begriper vad det står. Bara ett tips karlsson hälsningar boax
karlsson skrev:
Jag var väl lite otydlig ,jag la in en genväg till skrivborder.

Det är tydligen något lurt med programet iallafall.

Nu ett annat problem Spray mail håller på att göras om,
är det många som har strul med detta.
Kan detta vara ett annat program å använda istället?
http://bildochfoto.se/gimp-ett-gratis-alternativ-till-photoshop/
Picasa2 installeras på vanligt sätt efter nerladdning till plats man hittar. Programmet på datorn är suveränt att leta upp bilder som ligger på HD och externa HD. Bättre tycker jag webversionen är. Du måste ha ett google konto (gratis) sen kan du ladda upp tusentals bilder och bestämma om de skall vara öppna eller slutna. Vill någon i bekanskapskretsen ha en kopia är det bara att ladda ner.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem