Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad har jag tryck på för knapp? och

Vad har jag tryck på för knapp? och

Varje gång jag stänger IS-sidan måste jag logga in igen, detta trots att jag klickar i autoinloggning.
Detta började i helgen, har aldrig hänt förut, nån av oss måste kommit åt nån inställning.
Jag vill gärna ha hjälp med detta då det börjar bli irriterande att logga in varje gång
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej! Detta kan vara ett fel:

Gå in på Verktyg > Internetalternativ

Välj fliken: Innehåll och klicka på: Knappen Inställningar vid raden: Komplettera Automatiskt.

Se till att alla är markerade...

OBS! Om du kör Rensa webbhistorik i IE eller någon rensnings program som CCleaner eller dyl. tar detta bort lösenord osv...
Tack för förslaget Bandit, men alla var redan markerade.
Så detta var inte felet.
Detta låter för enkelt, men'
Gå in på Verktyg > Internetalternativ, Allmänt,
Använd aktuell. Hemsida alltså. Om du har IS uppe
Annons
att komma ihåg inloggningen ligger i en cookie, försvinner den så får du logga in igen.

alltså
bocka för autoinloggning
skriv användarnamn
skriv lösenord
klicka på logga in knappen

kommer du in?
om ja .
stäng fönstret
starta ett nytt fönster
då skall du vara inloggad

är du inte det, skall du kontrolera
om du godkänner spara cookies i din webläsare
och tiden för hur de skall gå ut.

i IE7 kan du godkänna cookies för en bestämd platts
verktyg/internetalternativ/sekretess
platser
Hej Göcke!
Var inne och godkände cookies från IE detta hjälpte inte heller, fortfarande samma problem.
Hmm? Vilken webläsare använder du?
då har du endera högsta säkerheten eller rensning av cookies när du stänger IE, endera är det i IE eller dina säkerhetsprogram som ställer till det.
här kan jag tyvär bara gissa mig till vad det kan vara, eftersom jag inte sitter vid din maskin.

jag hoppas att du loggade in i den ordningen jag skrev ned bara.
Jag har IE7 och jag har loggat på i den ordning du skrev Göcke. Jag har inte högsta säkerhet och har inte mig veterligen ändrat något, det enda jag vet är att AVG 8 90 dagarsfree har gått ut i helgen så den är inte uppdaterad på virus och antispyware.
Har nog inte me AVG å göra men varför prova nåt i 90 dagar som man sen måste betala för när det finns andra alternativ (finns gratis oxå) Min åsikt är att du har ett program körande i bakgrunden som plockar coockies hela tiden. har aldrig varit med om detta problem å jag har både FF å IE7. hoppas att du kan få hjälp. Göcke e nästan övermänsklig på att lösa problem.
kolla i avg om den rensar cookies när man stänger ned IE7

kolla även i verktyg/Internetalternativ/ i IE7 om webbhistoriken är satt till noll så det inte är historiken som rensas

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem