Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusvarning

Virusvarning

Fick detta av en vän. Relevansen i det hela kan kanske diskuteras men jag tänker inte öppna det mailet iallafall.
BIG VIRUS COMING!
LÄS & vidarebefordra !

förmedla s till dina kontakter ASAP.

Vidarebefordra den här varning bland vänner, familj och kontakter!

Under de närmaste dagarna. Öppna inte några budskap med
en bilaga med titeln 'Vykort från HALLMARK' oberoende av var som skickat det till dig. Det ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Jag har hört att man ska lägga in AAAA som nummer ett i sin kontaktlista, då ska visst maskar o virus inte kunna gå ner till de andra i listan, fråga mig inte hur det går till o så, för det har jag inte en aning om...men det ska visst fungera till 100%
Det är ett gammalt tricks jag fick av en vän som är mycket bättre insatt i virusproblem och dyligt, men jag har fått det bekräftat av andra att det fungerar.

Kanske Göcke vet något om det....så kan ni som inte hört det förut och har stort kontaktnät i listan, lägga in det.
Det är bara lägga till i kontaktlistan AAAA
Jätte enkelt och det stannar där om ni får sånt virus som vill utnyttja er kontaktlista....den fastnar liksom vid AAAA och återgår utan få med sig några kontakter du har, så gör alla så kan man stoppa spridningen mycket mer än vad man tror. Det ska läggas först i kontaktlistan alltså för att det ska funka.

Ha en bra dag!!
tack hogan å göcke bra info
Jag känner dock en viss skepsis till detta med AAAA... tror tyvärr inte att det fungerar för då borde det vara mer allmänt känt samt varför skulle det stoppa upp där?
Annons
Hej allihopa!
Man lär så länge man lever säger dom som vet. Ska ALDRIG skicka något sådant här vidare eller informera om något liknande igen!
Ha en bra helg.
jigsaw , du menade ju väl ,

så det är bra att vi kan informera varandra om
hur och vad man bör göra. i sådana här fall.

apropå AAAA så får någon som testat det
svara på om de har en fungerande fall.

jag har aldrig sett något sådant.
jag öppnade skräpet men inte bilagan jag bara var nyfiken ..de va ju då tur att jag inte öppnade bilagan..
jigsaw!

Tack för din information! Bra att vi informera varandra.
Angående AAAA.
När datorn eller nåt virusprogram skickar mail , så godkänns inte adressen AAAA som ligger först i adresslistan. Det kommer upp en varningsskylt om detta, som man kan bli lite varnad av. Man skriver bara bokstäverna AAAA inget ,@ . Det hamnar först i adresslistan då.
Thomas2 samt Göcke
Jag ville bara väl men i alla sammanhang så finns det ju olika åsikter så om jag får nåt liknande igen så scannar jag det å lägger upp det. Fredag imorn å gött e de!
Jag tycker det är extremt fult texten "Stäng av datorn omedelbart."
Har oxå fått det där mailet. Det låter ju som att man ska bli jätterädd och stänga fort av datorn och springa iväg snabbt från platsen pga viruset är ute efter en personligen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem