Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Getingplåga

Getingplåga

Här får ni ett bra tips att utrota getingboet utan gift.

Fäste ett plaströr strax före entrén till ingången till boet, 1,5m i mitt fall.

På med dammsugarslangen till en våtsugare med vatten i. 300-500 getingar på en halv timme...

Har nu förintat boet då de övriga gripits av panik och stressat ihjäl sig.

Ps. Gott på pastan.. Marinerade getingar....mmm den är det sting i.
Antal svar på detta inlägg: 5
Är man allergisk som vi i familjen så vågar man inte ha den minsta springa öppen. vi är redan drabbade.
Men det gick bra tack vare Salubrin. tror vi.
Haha, smart idé!

Jag har problem med getingar under sommarstugan. Mängder, precis där man slår på elen och vattnet till stugan.. Jag är lika skräckslagen varje gång man ska sätta igång vattnet och elen, hehe..
Troligtvis så är det vanliga getingar. Det ser inte ut som jordgetingar iallafall.. Det finns väl säkert en bikupa någonstans under huset, men jag hade då inte tänkt krypa under och kolla efter!

Anticimex som gäller, eller kan man utrota dom små kräken själv på något smidigt sätt?
Använd RADAR .Suveränt inte en geting kvar.
Annons
Om det hade varit bin så finns det tips på hur man kan göra på länken sm följer. http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1845064&page=1

Observera att det bara är ett förslag på hur man KAN göra, jag menar inte att ni ska göra det på det sättet.

Hur som helst så är det kul att se hur folk hittar på olika lösningar på sina problem
Fick lära mig ett gammalt "skärgårdstrix" när jag var hos frisören: Ta en lite hink eller behållare och fyll den med terpentin (med olja annars dunstar den) några cm och häng den strax under öppningen i några dagar så kommer dom att ha trillat dit. Ångorna driver ut dom och så vinglar dom ner i terpentinet och drunknar ej medvetna om vad som händer.
Jag ska prova det nästa gång jag får ett bo i huset men om någon testar så lämna rapport här.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem