Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Prinsessan Lilian...

Prinsessan Lilian...

Prinsessan Lilian ramlade ju för ett tag sen och skadade lårbenshalsen, det stod i alla tidningar och var på TV och radio. Nå, det är inget ovanligt att gamla människor ramlar och skadar sig. Det som är ovanligt är att när det gäller en känd person så blir det så himla stort: Stora rubriker och förstasidesnyheter, hur hon blev hittad,körd till sjukhus, blev opererad och att någon besökte henne. Sen blev hon tvungen att stanna kvar på sjukhuset några dar. Hade det handlat om en vanlig åldring så hade ingen fått reda på nånting, kanske inte ens den drabbade! Skulle varit glad om hon blev hittad över huvudtaget, kommit till sjukhus efter flera dagar kanske (sånt har hänt), blivit tvungen att åka hem, inte tvungen att stanna kvar för vård. Inte säkert att någon släkting hade haft tid att besöka den skadade och absolut inte med bild i tidningen!

Det jag vill ha fram med dessa klagomål är inte att det var fel vård av Lilian, utan att sån vård borde alla ha. Som det ser ut så är det en oerhörd skillnad på folk och folk. Samma skillnad när det gäller idrottsstjärnor som skadar sig. Då står landets samlade expertis i kö för att få kurera den skadade så fort som möjligt! Inget tal om någon tremånadersgaranti där inte och att "vi har inte möjlighet på länge, men du kan söka behandling på ett annat sjukhus långt åt h-te!"

Usch vad jag blev grinig!
Antal svar på detta inlägg: 10
Håller med.
Kolla även i den värsta sortens bovar och banditer typ Anders Eklund!
Han får en toppadvokat.

Vem betalar den om inte vi på våran skattesedel.
Rätta mig om jag har fel där.

Håller med dig hviktor.
Samma lika för alla oavsett titel och skostorlek.
Men gud vilket skitsnack!! alla som blir hittade på golvet,ute eller inne blir ju ambulans fraktade till närmsta vård inrättning..fö fan..kolla fakta snubben..gäller svenskar,nysvenskar o allt vad de heter..även turister..!!!!!!!!!!!
åvad gäller idrotts nissarna så är det respektive klubb!! som köper en fribiljett till närmsta expert som är tillgänglig,,de kan man ju ha funderingar kring om det är ok..finansieras ju med skattemedel!!!!..mm..fan de tål o tänkas på......LYX..ja probebly..me skatte medel..
Annons
lazze

Finns "fyllehunda" som blir liggande på gatan,och ingen bry sig. En del har slagit sig ganska ordentligt.

Men för eller senare kommer dom till sjukhus,men hur lång tid har det tagit??
Jo du lazze,det har nog hänt både en och fler gånger att gammalt folk har ramlat och skadat sig i sin egen lägenhet och inte blivit hittade på länge. Till och med avlidit utan att någon har reagerat. DÅ skriver tidningarna!

Här uppe i norra Bohuslän finns ett gammalt talesätt (vet inte om jag vågar skriva det??) : Dom har väll ente an´t än fölkeskit i rave dom häller!

Egentligen ganska lika allihop. Inuti i alla fall.
Jag vet en åldring som ramlade och bröt lårbenshalsen. Hon åkte mycket riktigt in till sjukhuset bums (hon hade sin make hemma). Men vad hände när hon kom till akuten? Jo, där fick hon ligga i 12 timmar innan det äntligen blev hennes tur att tas om hand. Inte f-n tror jag att dom lät prinsessan Lilian ligga i några 12 timmar. Nej, hon gick nog före hela vårdkön. Det är kanske det som retar folk. För, som sagts tidigare här - inuti är vi alla lika. Kungar eller undersåtar. Vi har alla rött blod i våra ådror även om vissa tror att dom har blått. En vanlig svensson har jobbat och slitit hela sitt liv medan dom andra har haft kul på svenssons bekostnad. (skattemedel) Inte riktigt rättvist.
hej . nu har ni vaknat på fel sida om staketet.

en person som blir liggande skadad upptäcks inte om det inte finns friska personer som hittar dem.

alltså så får ni fixa att ni har kontakt med edra anhöriga lite oftare.

angående prinsessan så vet ni inte om hon fick ligga länge innan
någon hittade henne.

och för det tredje , skyll på medierna att de har fokus på fel saker istället.

och sluta sura om skattemedel. det motsatta är mycket värre för de sämst
bemedlade
http://gd.se/nyheter/sjukvard/1.103842

Det spelar ingen roll om man blir hittad heller för den delen.
Det kan ni läsa om själv på länken.

Den läkare som är ansvarig för liknande misstag borde få sin licens indragen på livstid så att det inte upprepas.
Troligen så skulle de sköta sig lite bättre från början då?
patrikke du måste leva i en felfri värld...... som den enda på detta jordklot.

Självklart är det tragiskt det som händer ibland men misstags har gjorts i alla tider och kommer att göras igen.
Min värld är inte felfri.

Jag har varit med om så mycket tok av diverse myndigheter på senaste tiden som gör att man blir negativ mot allt.

Prova tex att ringa till försäkringskassan och få tag i en person där.

Helt omöjligt.

Ska denna personen ringa upp så tar det mellan 2 dagar och 3 månader innan man hör från dem.

Det är inte bara fk som gör på det viset.

Misstagen som sker, sker alldeles för ofta och de som ansvarar för dem rycker på axlarna och går vidare mot nya misstag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem