Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Volvo 740 försäkring

Volvo 740 försäkring

Tjenix,

Tog alldedes nyss körkort så jag undrar ungefär hur mycket en volvo 740 gl kostar i försäkring per år. Att man är 18 år och kille bör väl tilläggas.

Årsmodellen på 740 kan variera mellan 1984-1992. Blir det högre försäkring med turbo?

Nån med koll?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Ta kontakt med volvia bilförsäkringar, dom är nog billigast,,,
Lycka till...
https://www.insplanet.com/forsakring/jamfor/bilforsakring.asp?objectName=undefin
ed&insTypeId=1&partnerid=227

Kolla på den här länken
Här kan Du få besked. Men Du måste lämna ut info

http://www.volvia.se/priv/www.volvia?i_p=118

Ozzy
Annons
Med turbo blir det dyrare, men du vet väl att ju dyrare det är desto roligare är det också?

En bilförsäkring är ju ganska så svår att säga vad den kostar eftersom försäkringsbolagen oftast går efter ålder hur man bor garage osv.

En 740 är ju ganska så billig i inköp så jag skulle rekomendera dig en halvförsäkring.
Det brukar inte skilja så mycket på enbart trafik och halv och då får du ju men brand och glas bl.a.
Det är vad jag tycker.

(Har en 740 tic )
jag har 740 en -90 årsmodell ej turbo,
är 34 år kvinna, bor i hyreshus, liten kommun i norrbotten.
ingen under 26 kör bilen.
Kör under 1000 mil per år.
betalar premien per kvartal. (skiljer sig lite beroende om du betalar med autogiro, kvartal, halvår, helår)
Har bilen halvförsäkrad
betalar 2188kr per år i premie
Har G jensidige försäkring. Tidigare hette den tennant.
Tack för alla svar men helvete vad dyrt det är!! För mig går en halvförsäkring på 9500 kr per år (volvia). Helt sjukt, mer än vad själva bilen går i inköp sanslöst

Gjensidige tar 13777 kr
Titta på länsförsäkringar.

Jag har en Saab 9-3 turbo och hade Folksam först.
Sen såg jag på länsförsäkringar att de var 2000:- billigare / år i helförsäkring.
Det kan skilja väldigt mkt i pris på bolag.

Gå in på lite olika bolags hemsidor o räkna ut priset, det lönar sig att kolla runt lite.
Micke

Det är makalöst var dyra försäkringar är för yngre personer. Håller med dig! Helt sjukt!!!
Men så hemskt. Så fruktansvärt dyra premier
Jag minns att det var dyra premier i början men alltså det där är ju helt vansinnigt
Inte konstigt att så många ungdomar har sina bilar skrivna på nån av sina föräldrar med dom premierna.

Har själv två st volvo s60 -01 och -04 helförsäkrade hos volvia och betalar 11500:-/år ,, För båda tillsammans!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem