Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

OS - friidrotten

OS - friidrotten

Kan därmed konstaterats vara ett gigantiskt fiasko där alla underpresterat, Sanna Kallur undantagen då jag tror hon hade en medalj pågång om hon inte haft sån satans otur.
Antal svar på detta inlägg: 9
Men vad sägs om 42 årige Jörgen Perssons insats??
Han är klar för semifinal, där han får möta världsettan, där går han nog bet.
Men personligen tycker jag att hans insats har varit långt över förväntan. Nästan en bragd!!
viinikka_86 !

Visste du att Jörgen Persson bor i Norge. Gift med tre barn???
Han spelar tydligen inte ping-pong hela nätterna. He,he!!

Man blir förvånad minst sagt.

Är man svensk om man bor i Norge. Tydligen. Jag tror att dom lurar oss med
sina nationaliteter. Har svårt att smälta detta.

Om vi tar Zlatan. Han håller visst på i Italien. Vad är han. Jugoslav,svensk
eller italienare.

Om vi frågar honom så är han jugoslav. Tror inte han skäms över detta.Men han kan aldrig svensk. Inte i min lilla värld.

Då är man som Vargo uttrycker det, blond och blåögd och heter Gustav Svensson. Då är man svensk.

Allt annat är blaha,blaha!!

P.S Egon är godkänt förnamn.
Jag tror dessa kineser kommer att underskatta Jörgen och tappa (fattningen) sin pennfattning.

Jörgen visar ett sådant självförtroende att det kan fälla vem som helst. Han har inget att förlora, men allt att vinna.
Hoppas han inte känner sig "mätt" redan. han har ju redan överträffat sig själv. Det är en bragd redan, se till hans ålder.

Annons
Jag har alltid förvånats över att ett svenskmedborgarskap automatiskt gör att idrottsmän/kvinnor får representera Sverige även om de inte är bosatta i Sverige. Och dessutom ännu värre kan bli valda till årets idrottsman/kvinna.
Ta Annika Sörenstam t ex, Zlatan, Peter forsberg(kanske bosatt i S. numera?) eller andra som är bosatta utomlands och spelar i utländska ligor.
Nej endast bosatta i Sverige borde komma ifråga för utnämningar till Jerringpriset, etc
Att man bosätter sig utomlands beror kanske på dom svenska skatterna Eller på det svenska vädret??
Wissman, Holm och Musse underpresterade väl inte och Emma klar för final.
Att klippa rakt in i häcken kan väl knappast kallas otur, ingår liksom i grenen att komma över.
Sorry, glömde Emma................

Nä, kanske inte otur. Det var väl en kombination av att hon fick en kanonstart och tävlingsovana efter dom långa skadeproblemen.
leiake!

I alla länder är det en salig blandning av olika nationaliteter!
Välkommen till den nya världen!

Visst Jörgen bor i Norge, men han är född och uppvuxen i Sverige, då har han alltså Sverige som modersland.

I och med att Sverige är så urusla i mycket så får man glädja sig i att t ex Jugoslaver bär den svenska fanan ute i världen o sätter Sverige på kartan!

Vi lever inte på 60- talet

Nu får vi hålla tummarna för Jörgen i bronsmatchen!
Jörgen Persson 4,a
Jag tycker IOK kan instifta "Lite Bronsmedalj"

När det klart framgår att det är en bragd som genomförts.

Viss kriterier såsom ålder, och "tjänsteår och ranking inom sin idrottsgren, klart ska framgå.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem