Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp. Bränna dvd. Hur?

Hjälp. Bränna dvd. Hur?

Jag har laddat hem en tv-serie som är i formatet TVRip-Xvid-SC. Det går att titta på den i datorn i mediaplayer classic. Men när jag ska bränna den så går det inte att titta på den i dvdn. Det kommer bara upp "no disc" Ska jag ändra formatet eller nått?

Jag har en annan film som jag packat upp i winrar. Så nu visas alla filer som en lite hög med "böcker" Den går inte heller att bränna. Det blir bara en massa filer på dvd-skivan och när man sätter in den i dvdn så kommer det upp "no disc"

Någon som vet och kan förklara så en som är lite mindre teknisk kan förstå?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Stoppa in en vanlig DVD i din dator och gå in på egenskaper och kolla vad den har för format. Ändra sen formatet på filmen du vill bränna till det formatet så kanske det funkar.
camchaza.
vilket brännarprogram har du? har du nero så går detta att åtgärda. formatet xvid kräver vad jag vet en dvd spelare som stödjer det formatet. sen din film: öpnna den första "boken" med winrar så ska det komma fram en mapp eller fil som talar om vilken film det är. sen är det bara å bränna denna som vanligt. ändra formatet på filmfilen som NanoZ sa vet jag inte om det går.
Du har säkert rätt e ingen expert på det där eftersom jag tycker att filmer man laddar ner har lite dålig kvalitet. Så brukar hyra filmer jag vill kolla på.
Annons
Jag har Power2go som brännarprogram. Och jag vet att min DVD tar brända skivor, för jag har lånat av andra och tittat.
Jag är tacksam för era förslag. Jag ska testa dom och hålla tummarna att det fungerar. Jag är som sagt inte vidare teknisk.
camchasa
kolla i bruksanvisningen på din dvd om den tar xvid/divx. att du lånat brända skivor av andra behöver inte betyda att den tar just detta format. ditt brännarprogram verkar var liknande nero. SC tror jag betyder screener å de brukar va bra kvalitet.
till NanoZ: ladda inte ner cam-ts eller tc håll dig till screener eller divx/xvid alltså dvd rippar samt dvd format.
Tack för era förslag. Jag tror jag löst problemet med winrar. Lyckades bränna en film som gick att titta på i DVDn.

Men nu till nästa problem. Jag har som sagt tagit hem en tv-serie och dom filerna ligger som filmiconer. Dvs man ser olika filmklipp och på iconerna/filerna är det en liten klapper som det står 321 på och om jag klickar på den så öppnar sig mediaplayer classic. Och dom går inte att bränna ner till att kolla på på dvd. Endast i datorn. Ska jag ändra formatet någonstands?
Hmm???
då innebär det att du satt media player classic som standard till å läsa den filtypen. högerklicka å kolla egenskaperna på en fil. kolla storlek å filformat.
var har du laddat ner detta ifrån? får inte det till å gå ihop. kul att du fick dvd å funka!
Det är nerladdat från piratbay faktiskt. Filerna heter "Kniven.i.hjärtat.del.1-TVRip-Xvid-SC." del1 - del 4. I mappen så är det 4 filmbilder med den lilla klappen på. Storleken är 701 MB. Det står att det avi-fil.
jaha inte fan blev jag klokare på detta! öppnade filerna i utorrent å fick upp dina 4 filer som det stod AVI på. då borde det gå å bränna dessa till divx som dom flesta nyare dvdspelare stödjer. kan du konvertera avi till divx i ditt brännarprogramm? Eller så kan du koppla datorn till tvn så har du inga problem längre. har jag gjort å klarar jag det så klarar vem som helst det.
Jag förstår att du inte blev klokare av min förklaring.
Men jag ska kolla om jag kan konvertera i mitt brännarprogram. Jag ska lösa detta på något sätt. min dotter gillade programmet starkt när det gick på tv.
Tack för hjälpen och förslagen i alla fall.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem