Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pensionärer..

Pensionärer..

Den presentationen av vår pension som jag läst om i tidningarna är alltså: De som idag har ca. 100.000 kr/år får 500 kr mer i månaden, (det är helt ok för dom).
Dom som får en sammanlagd pension av 150.000 kr ökar pensionen med 816 kr/år
Politikerna borde skämmas för att dom inte vågar skriva ut att 816 kr : 12 = 68 kronor/mån.
Tjolahopp…68 kr mer pension i månaden och då blir det högre skatt, då handlar det om en omfördelning av vår pension som ska finansiera dom pensionärer som får 500 kr mer i månaden???!!!
Det spelar ingen roll vem som regerar Sverige, så bollas det med siffror enbart generellt och vi pensionärer är inget undantag i det generella. Jag menar vad ska vi hota med för att få mer i vår portmonnä? Strejkvarsel i form av: Protestera i nakenuniform utanför riksdagshuset? Hungersstrejk??? Självmord????
PRO..för he-vete nu kör vi!!!!!!!! Visa att vi finns!!!!!!
Antal svar på detta inlägg: 5
lasse940 !

Jag är beredd att hålla med dig. 68:-/mån. är nästan löjeväckande. Bättre dom hade hållt tyst och gett dom som verkligen behöver sina 500:-/mån.

När jag såg nyheten igår så uppfattade jag det först som att alla över 65 år fick 500:-/mån.

När sedan sanningen uppenbarade sig då blev jag minst sagt "grinig"
Man borde kanske skjuta av lite pensionärer så dom som blir kvar kan ha det drägligt med en hyfsad pension?

En del av dessa politiker som tagit detta beslut fick själv en höjning per månad som motsvarar pensionärernas höjning de nästa 4-5 åren.

En nakenprotest utanför riksdagshuset hade varit häftigt.....
Pensionärerna har ju byggt upp vår välfärd, så det är de värda!!!

Så sa Maud Olofsson!! 68:-/mån !!??

Ett förnedrande uttalande!!
Annons
Ha,Ha Dom kan ju reta gallfeber på oss! Det hade varit mer ärligt hon hade sagt att vi är inte värda någon ökning av pensionen...
Läste någonstans att det är grundavdraget som höjs; Det innebär väl att Borg lånar dessa pengar i drygt ett år räntefritt, så då har ju inflationen ätit upp allt och mer därtill. Nej Borg borde se till att de pengar som Persson var tvungen att låna av pensionärerna efter förra gången borgarna satt vid makten lämnas tillbaka med ränta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem