Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nero 8

Nero 8

Undrar varför låtlistan inte blir i ordning när man bränner en skiva. När man drar ner låtarna till undre fönstret för att lägga till så kommer de inte i nummerordning, någon som har en lösning på hur man gör för att få låtarna i rätt ordning på den brända skivan.
Antal svar på detta inlägg: 8
Det är möjligt att det är ID3-taggarna som inte är riktiga/komplett ifyllda. Vet inte om Nero 8 använder sig av dem, men det är ganska troligt.

I så fall får du först högerklicka på filerna och gå in och ändra i taggarna.
Det är det inte för det hat jag testat. Den lägger alla låtarna i bokstavsordning och det kvittar vad som står i IDE-taggarna. Det måste vara någon inställning av något slag i Nero.
Raj-Raj
kanske bruksanvisningen kan ge dig något
[ftp://ftp6.nero.com/user_guides/nero8/burnsettingsformce/NeroBurnBu
rnsettingsForMCE_Sve.pdf] .

vill du ha den fullständiga på svenska så finns den att hämta hos Nero
http://www.nero.com/
Annons
Jag har nu läst den hjälpfil som jag du hänvisade till Göcke men jag hittar ingen lösning på problemet ändå. Det måste ju finnas någon som sitter på lösningen för det är ju många här som bränner lagliga skivor av sina egna köpta Cd-skivor som vill ha en kopia på i bilen. Det måste ju gå att få samma låtlista på kopian som på originalet.
Raj-raj, tyvär så kör jag inte Nero på någon maskin just för tillfället .
Men det är tydligen ett problem många råkar ut för, så någon kanske har lösningen.
vad jag kan komma fram till är det spellistan m3u som skall skapas

[http://ftp6.nero.com/user_guides/nero8/home/NeroHome_Sve.pdf] .
Hej Raj-Raj
Kan det vara så att du hämtar låtarna från en mapp i datan? Öppna mappen, gå till "visa", Använd "lista". Då kan det bli bättre ordning på låtarna när du drar ner dom
Raj-Raj!

Du kan få låtarna i nummerordning om du öppnar mappen de ligger i och markerar alla låtarna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem