Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ominstallera TV

Ominstallera TV

På min TV står det "ominstallera"kan någon tala om för mig hur jag skall göra? Tacksam för lite råd
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Vore bra om du kunde delge oss liiiiiite mer info... typ vad det är för märke och modell
och modellen på digitalboxen om det är en sådan inblandad.
för någon vecka sedan ändrade de om utsändningarna och det har
ställt en del gammla utan TV kanaler.
och oss andra
Det är din digitalbox som behöver uppdatera kanalinställningarna.
Ta fram bruksanvisningen och gör en ny stationssökning så ordnar det sig.

Har du ingen bruksanvisning så tala om vad du har för digitalbox, eller om den är inbyggd i tv:n, vilken tv-modell du har, så ska vi hjälpa till.
Annons
Samma problem som "söräng"
TV:n är en Luxor.
Digitalboxen är en Samsung.
Har tryckt på POWER-knappen enl BASFUNKTIONER i bruksanvisnigen, men man får ju inget svar om det är OK eller ej.
Ett standarknep är ju att dra ur alla sladdar en stund.

Sedan gör ni om installationen som när TV var ny.
är digitalboxen kopplad via scartkabel till TVn så är det digitalboxen ni skall installera om kanalerna på.
och menyn i Tvn skall synas därifrån.

Har ni inte scartkopplingen utan går på analog TVsignal mellan digitalbox och TV. och ni inte får någon meny från digitalboxen.
så försök att ansluta digitalboxen via scartkabel istället, det har funnits boxar som det analoga kanalvalet ut har intefererat med standard kanalerna så att man inte ser menyerna från digitalboxen.
för att rätta till det, byt till en annan kanal ut i boxens setup.
och ställ sedan in nya kanaler enligt bruksen
Om det är omställningen som berör SVTs kanaler du måste göra, kan du läsa här vad dom skriver på Boxer, om du har det.

" Den 15 september blir det svart i rutan på SVT1 om du inte gör en ominstallation.

SVT flyttar sina regionala sändningar och detta innebär att det blir svart i rutan för den som inte har gjort en ominstallation av sin digitalbox (alternativt inbyggda mottagare).

Detta gör du enkelt med några knapptryck via menyn på din fjärrkontroll. Vet du inte hur du gör en ominstallation kan du söka efter din box här för att få instruktioner.

Ominstallationen kan göras tidigast måndagen 25 augusti kl 06.00 och senast den 15 september. "


Om du har Boxer kan du se på denna länken, hur du skal ominstallera din box, har sökt fram några Samsung men om din inte finns med här, ändra i markeringarna och sök på nytt för att hitta din box.

http://www.boxer.se/?page=193&filter=true&vendor=Samsung&typ
=1&order_online=1
Jag gjorde bara en ny kanalsökning,sen funkade det. Har Boxer.
Tack Ingarm, där fick vi datumen också för boxer
Tack Ingarm för www.boxer adressen. Då löste sig alla problem med omställningen, men varför får man inte någon bekräftelse på att det hela är OK när man kommer till slutet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem