Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Arbeta efter 65 år

Arbeta efter 65 år

Undra om det är många här på is-sida som fortsätter att jobba efter 65 år.

Själv avstå jag ifrån det,har fått nog efter 50 års arbete. Men en del fortsätter att arbeta,man tycker att det blir för drygt annas. En del gör det för pengarna.

Vad tycker ni om att det höjs röster att man ska arbeta tills man är 70-år.
Klara vi av det i detta stressade sammhälle??

Inga problem säger forskare,om vi bara kan hitta på ett sätt att minska hastiheten på åldersgenerna,skulle vi kunna arbeta tills vi blir kanske 120 år,och leva tills vi blir 150 år!!

Undra om dom inte har,"hela hjärnan lös" som en del brukar utrycka sig
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Arbeta efter 65? Jag är 42 å ska jobba 23 jävla år till. Tanken på att jobba efter denna ålder finns inte i min sinnesvärld. men sen har man ju satsat på rätt kort i pensionsdjungeln.
Nä fy sjutton för att jobba längre än 65,
igenligen borde alla som har jobbat med tunga lyft
sluta vid 60,
kan politikerna och andra högdjur gör det utan att skämas så varför skall
de som är helt utlsitna jobba längre.

Jag tror nämligen att får man bestämma själv så lyder man sin kropps signaler och inte penningpåsen.
Om du känner att det är 23 jävla år kvar att jobba bör du byta jobb.
Intressanta jobb finns, och då blir det plötsligt bara 23 år kvar.

Jag har 28 år kvar till pension (pension vid 67 där jag jobbar), men har jag hälsan när den tiden kommer blir jag gärna kvar några år extra om jag får.
Annons
Man kan väl få jobbar tills kroppen säger i från,natuligtvis. Fast en del yngre tycker att om vi går i pension,så blir det lediga jobb år dom.

Men det har ju med att göra varförslags jobb man har oxå.
pluppen
23 jävla år va väl å ta i kanske men å börja på en utbildning eller byta jobb i min ålder: Nä jag tror inte de. De handlar väl om trygghet eller feghet välj själva. Sen är det väl svårt å sitta å skriva om man skulle tänka sig att jobba vidare efter 65 för man vet ju inte vad livet har i beredskap. Får jag bara behålla hälsan så kanske man stannar ett tag till.
Mitt förra inlägg var inte så genomtänkt det vet jag.
Varför inte vända lite grann på allting?
Jobba mellan 20-30 sedan är man ledig fram till 65 och fortsätter tills man "reser vidare"

Då får man ju ut sin fritid i de bsta åren och får jobba efter 65 för de som är sugen på det.

Sen läser ni jigsaws senaste inlägg i denna tråd.
Raden längst ner är jag också inne på
På tal om att arbeta.
Jag ägde en gång en tavla som hängde på mitt kontor.

Den föreställde en apa som satt i ett hörn och höll händerna över huvudet ungefär som att slå mig inte.

Texten under löd:
Om jag någon gång skulle få lust att börja arbeta,så sätter jag mig lugnt och stilla i ett hörn ,och väntar tills anfallet går över.

Alla tyckte denna tavla var så trevlig. En tyckte så mycket om den så vedebörande stal den.
leiake

Det var nog någon som gjort en dålig affär med dig. He,He.

Man kan väl få jobba så länge man orkar,och känner för det. Inte ska några av höjdarna bestämma det!! "Nu ska du jobbar tills du är 70 år"
Jag började fasa ur vid 59 års ålder och jobbar nu ca 40 timmar/vecka, vilket jag trivs med. Nästa höst blir jag pensionär och då kommer jag att gå ner till ca 20 timmar/vecka. Så länge jag tycker det är kul och trivsamt med att arbeta och att man får vara frisk kör jag på. Min hustru är 13 år yngre så hon kommer jobba ett tag till. Då jag bl a är flygläkare kan man hålla på tills myndigheten tycker man blivit "gaggig" och gör dåliga bedömningar. Jag har kollegor som fungerar utmärkt i 70-75 års åldern. "Problemet" med att jobba efter 65 är ju att man i mitt fall inte behöver röra pensionspengarna....o så en dag ligger man där med näsan i vädret, men då får ju barnen och hustrun en tryggad tillvaro. Lite filosofiskt kan man travestera på " man får ingenting med sig" så varför skall man jobba efter 65? Med trivsel mm gör ju livet lättare.
PonGot!

Min förre husläkare var allmänläkare. Han var trött på sitt jobb. Han pekade
på dörren och sa. Tänk om jag hade råd att spika igen den. Ha,ha!!
Men han var girig. Det tar på krafterna att köra från 6 på morgonen till
sammanträden kl. 23:00.

Min nuvarande läkare har varit så dålig med cancer både här och där. Men han är igång igen 70 år gammal.

Kruxet är ju att man inte vågar nämna sina småkrämpor när man vet vad han har gått igenom. Det blir ju löjligt att nämna t.ex. sömnsvårigheter. :skrattar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem