Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tandläkarskräck

Tandläkarskräck

Ha,ha!!

Jag tycker inte om när tandläkaren skickar erinran om ett besök i November.
Hela dagen är förstörd. Men jag är inte "döskraj". Är ni??

Vet ni varför det är sådant oväsen hos tandläkare.
-Alla sitter ju och gapar. He,he!!

När jag ser Jerry Williams.Då tänker jag på tandläkaren. Kolla!!

http://www.youtube.com/watch?v=7OxwhClCx0o
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Är det så patrikke?... Då blev väl jag sövd för att jag klappade till tandläkaren Men jag är snäll i vanliga fall!!!
Jag är inte orolig för själva borrningen, för den gör inte ont tycker jag..

Jag är mer orolig för att dom mosar ner en massa saker i munnen på mig. Jag får rätt lätt kväljningar så jag spyr nästan när dom mosar in röntgenplåtar å sugslangar i munnen.. Jag har nog överkänsliga kräkreflexer..

Så visst har jag tandläkarskräck, men inte på grund av borren.
Patrikke - kantareller finns i Tärnafjällen 23,5 mil bort. 47 ToR
Men kanske blir en resa ändå.
Annons
Har en fruktansvärd tandläkarskräck!! Mår dåligt flera dagar efter ett besök!!
Och så kommer jag då och säger tvärtemot!
Att få röntgenplåtar "inmosade, liksom olika slangar" - inte är det behagligt men det går ju snabbt över. Det finns många andra undersökningar/behandlingar som är betydligt otrevligare. Vi kvinnor känner till en del av dem.
Estrid
Jag tycker om att gå till tandläkare. Gör det varje halvår. så myckeet som det rotats i min mun har jag nog höjt smärttröskeln en hel del. Sprutor tar jag bara när det handlar om utdragning.

Det enda jag inte gillar är förstås räkningen-


Från hus ´n
Det är sant, fast denna tråd handlar ju om tandläkarskräck, antar jag, och där är det nog ingen skillnad mellan män och kvinnor..

Men om man ska hålla sig utanför ämnet så finns det betydligt värre behandlingsformer, både för män och kvinnor som man gärna skulle vilja slippa.
Jag kontaktade sjukhustandläkaren, kort tid efter fick jag en återbudstid för narkos, helt perfekt.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem