Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vad köper ni på marknader

Vad köper ni på marknader

Lycksele Marknad 26-28 September 2008!
http://www.visitlycksele.se/component/option,com_events/task,view_detail/
agid,36/year,2008/month,9/day,26/Itemid,129/ klipp o klistra

Vi har 2 marknader om året, en i slutet av sept och en i början av mars.
Ganska många stånd. Hur många som säljer strumpor vet jag inte men jag har tänkt hur går det att leva på det, 10 par för 100 kr. Har dem stulit sockarna?
Nu är det inte dem som jag siktar in mig på. Mina inköp brukar vara:
1. Plastpåsar för 100 kr + att jag tigger till mig en påse med plastklämmor. Handlar alltid på samma stånd så hon känner igen mig. Tjocka påsar, bra kvalitet.
2. Finns det ett gammalt militärbälte i läder som räcker till så köper jag det.
3. Nåt ätbart slinker alltid med typ Vindelrökt sidfläsk, rökt fisk eller något liknande
4. Fiskedrag???
Men nästan alltid slås jag av tanken efteråt "Varför köper jag inte detta lokalt i min vanliga butik"? Varför släpper jag mina pengar till människor skrivna/skattar i andra kommuner (om de nu skattar för pengarna?)
Hur går era tankar? Vad handlar ni? Eller håller ni hårt i börsen och träffar bara folk utan att handla? (Det är ju inte att förakta men marknadshandlarna blir ju inte så nöjda).
Antal svar på detta inlägg: 5
Ölkorv, kryddor, saltgurka, kokosbollar och baconchips blir standard varje år. Sen blir det lite varmkorv, kaffe och bullar att käka på med.

Resten som jag köper är väl sådant jag tycker mig behöva just då, så det varierar.
Birger , det är nog din punkt 3. rökt som ligger på topp.
Själv brukar jag inte köpa något direkt, kan ibland bli ett nytt bälte eller en keps... men ungarna brukar shoppa.
Oftast vill killen bunkra upp lagret av leksaksbössor, tjejen vill då ha nån fin tröja med motiv och nåt halsband... och så är de galna i godis förstås.

Sen fastnar vi ofta på nöjesfältet en stund...
Annons
Är vi på marknad så blir de väl langos å äta sen till handlandet. Vi brukar köpa bröd 5-7 påsar med 2 limpor i varje för 100kr sen sockervadd för de e ett barndomsminne som sitter i ryggmärgen. Ja sen blir de väl dammsugarmunstycke om de behövs å spettekaka e ju standard i påsen på väg hem. Blir tyvärr möe impulsköp
Det som är standard är nog korven.
Jag var på ockelbo marknad i somras och köpte teflonnät till grillen.
Det var helt perfekt, ingenting fastnar i gallret som det brukar annars.
Inte ramlar det ner något mellan gallret heller.

Sedan är det godis till barnen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem