Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

trojan!!

trojan!!

Hjälp jag har fått en trojan i burken,nägon som vet vad denna elaka djävul ställer till med?
TROJ_AGENT.GC
Verkar som att den har slöat ner datorn...
kom tydligen in så här..
c:windows\downloadedprogramfiles\retro64_loader
Fick fram detta när jag sökte igenom burken på trendmicro..
Mitt eget virus program hittade inget fel..
Jag misstänker att detta skit har sabbat webbläsaren för det går trögt som sirap fastän trend har rensat bort skiten.
Vad ska jag göra nu..radera hela disken o installera allt på nytt eller?
Eller räcker det /gär det att bara ominstallera webbläsaren....NEWBI i dessa samanhang..he he.ja data i allmänt måste erkännas..:=) vore tacksam för nått tips---Tack på förhand.Lasse
Antal svar på detta inlägg: 6
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_AGENT.GC

På denna länk får du instruktioner hur du kan få bort skiten!
Ta en kolla här: http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_AGENT.GC

Där finns både en liten förklaring och en lösning på hur man får bort den. Vill du ha ytterligare info får du säga till, då får vi ta oss an det då..

Vad är det för antivirusskydd som du har installerat på din dator som inte upptäckte den? Sen den klassiska frågan, uppdaterar du ditt antivirusskydd regelbundet?
Använder du dig av någon brandvägg?
Gå till den sökvägen den hänvisar till och plocka bort den där filen.
Annons
Robs grej är bra - men tänk på att stänga av systemåterställning först! Gå sedan till start/kör/skriv msconfig, välj selektiv start och starta sedan om... Sedan pillar du bort den där filen! Välj start/kör/mscongig igen och välj normal start!
Struligt va? Jo, men det beror på att den där skit-filen återskapas, eller så VÄGRAR den att flyttas på...
Har du provat med Panda. Kan ju fungera.
Hej alla o tack för tipsen..
ska rota, o grejja i morgon när jag är ledig..och hoppas att man får till detta skit...
Jo jag har brandvägg,,jo jag har virusprogram...men törs inte ta gift på att det blivit uppdaterat som det ska ,,men tror det ,går ju me automatik..men men.)) ..problemet kvarstår ännu fastän det är bortplockat så det blir att kika på era tips närmre i morgon.
Tack än en gång för tipsen..MVH.Lars

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem