Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Läs och begrunda

Läs och begrunda

http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5

Göcke!!

Totalt respektlöst att blanda in mig som person och mina barn i en diskussion som handlar om ett av historiens värsta brott!

Varför i hel.. ska DU gå in på personnivå?? Det handlar inte om vad jag vill eller tycker!!

Som tur behöver jag inte återkomma mer till sidan och så vill jag så kommer ialla fall inte tradedoubler regga några klick från mig
kunnig , respeklöst är det när man döljer sig bakom en mur av att
det är fritt av allt ting här i världen.

Har du inte insett hur du själv skulle handla eller vilja bli bemött i denna sittuationen förstår jag att du tycker det är ok att gör vad fan man vill.

men det var ju begrunda vi skulle göra och då får du tåla att få motstånd
även om du är kunnig i saken.

och jag vill att du tar frågan med dig in i framtiden.
för det är där du kommer att ta ställning sedan.

för denna händelse är inte den sista.
Det känns som att det pågår flera olika diskussioner i tråden. Huvudfrågan är väl inte hur du eller jag reagerar om det skulle vara våra barn på bilderna utan frågan var väl snarare om huruvida Pirate Bay skall hållas ansvarig för publiceringen eller ej...
Annons
andreas , jag sjuter frågan tillbaka till dig, hur skulle du vilja att du behandlas och får upprättelse om det var dina barn det handlar om??

P har ett val som, ni kan ta upp det med dem på deras forum.

det här handlar om mer än om p gör rätt eller fel.

det är en grundbult för hela internets vara eller inte vara.
använd ert hjärta och känn effter, hur vill ni att det skall var.
Göcke:
Förhoppningsvis hamnar jag aldrig i den situationen och det är går nog inte att sätta sig in i hur man hade reagerat. Troligtvis hade jag varit helt förkrossad och bett på mina bara knän att Pirate Bay skulle göra sitt för att minska på spridningen av bilderna. Inget snack om saken.
Upprättelse kan man aldrig få i ett sånt här fall. Det som har släppts ut på internet har släppts ut och det går aldrig att återställa det. Jag lider verkligen med den berörda familjen och har aldrig menat något annat i denna tråd

Vi får ändå inte glömma att detta fallet handlar om ett helt OFFENTLIGT material som vem som helst har rätt att hämta ut från tingsrätten. Därmed skulle bilderna tagits bort ur materialet innan det blev offentligt.

I ett av dina inlägg skriver du att denna diskussion borde föras på Pirate Bays hemsida. Jag håller inte med dig. De jag vill diskutera med finns här. Får jag diskutera min IBM-dator här eller skall jag göra det på deras hemsida. Får jag fråga om min Volvo här eller blir jag hänvisad till volvo.se?

Vidare tycker jag att "kunnig" verkar kunna tillföra mycket till forumet på IS. Hoppas han inte har blivit ivägskrämd genom denna tråd.

Härmed avslutar jag troligtvis mitt deltagande i tråden "Läs och begrunda".

Go´natt!
Andreas

Här är det bara gratulationer och data-frågor som gäller tyvärr. Håller med dig och "kunnig" till 100%.

Det är därför jag vill slippa se forumet så fort jag går in på Internetstart (som är en kanonstartsida)
Slippa se att den och den fyller år och firefox är bäst + Explorer Beta kontra den och den webläsaren +att 90% av alla som skriver i forumet är 65+ .


Det är bara att ducka när "Göcke Allmighty" har talat..............

Orka

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem