Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fortkörning

Fortkörning

Hejsan,härom dagen rök körkortet när jag körde i 84 km i timmen på ett 50 väg.Det jag undrar är hur länge dom drar kortet?Är det nån som kan tala av egen erfarenhet? HEJ.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Usch då.
Har du någon motivering, så kan du ju få spärrtiden nedsatt någon månad. Annars brukar det ligga mellan 2-3 månader, om du inte har något annat som kan påverka detta.

Det ska väl komma ett brev från länsstyrelsens körkortsombud där du får förklara dig.
Hejsan

Tar ca 3-6 månader, men om du kan få din arbetsgivare att skriva ett intyg via företagets advokat att du mister ditt arbete, då körkort är obligatoriskt
så bör detta snarast skickas in till Länsstyrelsen i den kommun du bor.

Gör detta snabbt.
Åkte själv för 140,5 på motorväg alltså 1,5 för fort enligt tabellen, max 30 över. Mina advokater gick in direkt och jag fick behålla svänglappen.

Överklaga domen, tala om för dem att du har barn, som skall till skolan, att du är handikappad, eller vad som helst. Är det första gången ger dom oftast med sig.
En god idé till alla Er andra;

Anmäl att ni tappat ert körkort, skaffa ett nytt. Då har Ni två.

Visa alltid det färskaste vid kontroll. Om detta sedan "ryker" pga fortkörning så har ni alltid ett i reserv.

Vid vanlig alkotest kollas aldrig kortets giltighet upp, du blåser endast i apparat. Är du nykter så åk vidare.

Lätt som en plätt.

2 svänglappar är alltid en fördel!
Annons
Du riskerar då att åka dit för grov olovlig körning. Det blir dyrt och dessutom tar det ännu längre tid att få tillbaka kk.
Givet så kan du åka dit, men jag har 2 svenska körkort, ett spanskt och pratar spanska. Vid en blåskontroll ber dom alltid om körkortet, är du nykter så "slår" dom aldrig i registret. Däremot kan du åka på grov olovlig om du blir misstänkt.
Haqr oxå varit av med mitt körkort i min ungdom,ett rent he.......

Det bästa är att hålla gällande hastighet.

Men väljer man att köra fotare,finns hjälp att få!http://www.polissms.se/
alberto!

Vad händer vid en olycka. Ponera att någon dör. Ditt råd ger jag inte mycket för. Avråder bestämt.

Bifogar en länk där man kan göra en hastighetstest. Det är inte många minuter man tjänar på att köra för fort. Dessutom kostar det i bensin och det nu så populära miljötänkandet blir ju totalt meningslöst.
Innan var det bara meningslöst. Nu blir det totalt.

http://www.ntf.se/Tidning/default35761.asp
Tråkigt att du blev av med körkortet.
Men det är oansvarigt mot andra trafikanter att köra för fort.
Det finns nog inte en bilist utan man kör för fort i bland, inte ens poliser håller gällande hastighet. Men dom får visst köra hur fort som hellst,även utan blåljus.

Det har jag sett prov på!!

Att hålla 30 km är nästan omögligt med dagens bilar, man får ju växlar ner till tvåans växel.

Men nu är det som det är,och då får man anpassa sig efter detta,om man vill behålla körkortet.
Förstår inte att det skall vara så svårt att hålla hastigheten. Planera din körning i god tid så att du hinner dit du ska utan att köra för fort.
Risken är stor att det händer en olycka vid fortkörning vem är det som oftast drabbas det är inte du som kör för fort utan den stackarn som du krockar med.
Jag planerar alltid min bilkörning jag hinner fram i lugn och ro utan stress och fortkörning.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem