Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Fylla på gasol

Fylla på gasol

Har en sprillans ny P11-tub till terassvärmaren på landet som behöver påfyllning.

Hur går det till på mackarna? Jag har hört några som påstår att dom byter ut den tomma tuben mot en påfylld? Jag vill inte byta ut den mot en äldre ful sliten tub. Kan man inte få dom påfyllda istället?

Vart kan man fylla på dom i Linköping i så fall?
Antal svar på detta inlägg: 8
Du måste byta dyrt på macken kolla på camping eller husvangsförsäljare har uptäkt att det kann va stor prisskilnad.
Vill inte byta tuben. Bara få den påfylld.
Ta kontakt med Wik & Wall AB Gillbergagatan 17 i Linköping så får du all information, annars kan du kolla på www.aga.se
Har dom någon fabriksanläggning nära dig så kan dom nog fylla din flaska!
Annons
Säg att du vill välja tub där du byter in den.
Finns säkert lika fina som din där.

Ring även runt och kolla priserna för du kan spara hundralappar.

Jag har bytt ut ett par p11 mot pc10 och fick lägga 150 extra mellan men det var det värt för min del.
Man ser nivån i dem och de är läta att hantera.

Nackdelen är att de rymmer bara 10 kg mot för 11kg.

Sista var bara ett litet förslag
Ja, det verkar vara så att man måste byta tub. AGA säljer ju inte gas till privatkunder, utan man får ju vända sig till dom ombud som AGA har, och ombuden skickar ju tomma tuber till AGA för påfyllning och får tillbaka fyllda tuber. Så jag får väl leva med att få tuben utbytt då.

Visst finns det P11-tuber som du kan se gasnivån i. Här har du en: http://www.gardenparty.se/shop/index.php?act=viewProd&productId=74

Fast det finns gasmätare till gasoltuber så att du kan mäta hur mycket som finns kvar. Kostar en fyrahundra lite drygt. Då är det nästan billigare att skaffa sig en gastub som man kan se vätskenivån i redan från början, för dom är ju billigare än själva mätaren.
De tuber som du kan se nivån i heter pc10 och är lätta att lyfta och flytta undan.

På din länk ovanför kostar värmare, svamp inklusive en flaska gasol 200 kr!!
Det måste vara skitbilligt vad det nu är?

Tänk på, om du byter till en pc10 att de är på 10kg gas istället för 11kg som p11 är på.


En liten grej som jag funderat över ett tag är att i sandviken där aga gas ligger kostar det ca 100:- mer att fylla en p11 mot för i ockelbo som ligger ca 3-4 mil från sandviken.
Visst är det konstigt?
Bägge ställen är återförsäljare från aga gas och transportkostnaden borde ju medföra attt det skulle vara dyrare i ockelbo!
Det var lite utanför ämnet, sorrry fajjer
Hej igen!

Jag såg nu att det var hyrpriser på länken
Värmare å svamp undrar jag också vad dom menar med. Svamp för att torka upp upp flytande gasläckage med?
Å värmare behöver jag ingen heller. Jag kan värma lite med en blåslampa på tuben så blir den nog varm också *ironi*

Det billigaste stället i Linköping jag hittade för att fylla en P11-tub var hos ÖPEnergi som tar 220 kr för att fylla en P11-tub.

Wik & Wall tar 450 kr för att fylla en P11-tub i stål och 500 för att fylla en en i aluminium? Va fan, det borde väl vara billigare att fylla aluminiumvarianten? Väger mindre, inte lika otymplig att handskas med? I övrigt samma anslutningar å allt.

Men visst finns det pengar att spara in, helt klart på att kolla upp priser.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem